۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۲۸۶۹
عضو کمیسیون امنیت ملی:

تیم مذاکره به مصالح نظام و مردم توجه دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در سوئیس گفت: هرگونه توافق احتمالی بر اساس رهنمودهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
مهدي دواتگري

 مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 در سوئیس که روز گذشته پایان یافت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان مذاکرات بوده و هستند.


وی با بیان این‌که هرگونه مذاکره و توافق احتمالی بر اساس رهنمودهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم به تیم مذاکره کننده اطمینان داشته باشند، چراکه شخص رهبری بر روند کلی مذاکرات اشراف کامل دارند و دیپلمات‌های کشور مصالح ملت، کشور و نظام را در نظر دارند.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اعضای گروه مذاکره کننده هسته ای ایران نسبت به هر یک از بندهای توافق احتمالی و بحث‌های مورد مذاکره بر اساس رهنمودها و ابلاغ های مقام معظم رهبری پیش می روند، گفت: حکمت، عزت و مصلحت سه اصل مورد تأکید رهبری در دیپلماسی خارجی کشور است.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مذاکرات در این دوره به جای خوب و حساسی رسیده که اگر طرف مقابل از زیاده‌خواهی های خود دست بردارد و تحریم‌های اقتصادی را یک جا بردارد، توافق در تیر ماه سال جاری دور از دسترس نیست، باید در نظر داشت که هرگونه تصمیم گیری در این خصوص خارج از رهنمودهای رهبری نخواهد بود.


دواتگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با این شعار خواستار همکاری و هم‌دلی مردم و مسؤولان در برطرف شدن مشکلات در تمامی عرصه‌ها و پیشرفت و تعالی کشور هستند.


وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود یکی از اهداف نام گذاری سال جدید را پیشرفت در عرصه اقتصادی اعلام کرده اند و در این راستا مسؤولان و ملت کشور را به هم‌دلی و همکاری برای پیشرفت، آبادانی، افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور سفارش کردند./935/ت302/ج

ارسال نظرات