۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۰۱۷
در نخستین روزهای سال 94 صورت گرفت؛

ثبت 28 وقف جدید در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در نخستین روزهای سال 94 و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 28 موقوفه جدید به موقوفات این استان افزوده شد.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: مردم واقف و خیراندیش آذربایجان غربی در نخستین روزهای سال 94 و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 28 وقف جدید به ثبت رساندند.

 

وی از ثبت سه موقوفه جدید در ارومیه خبر داد و افزود: نخستین موقوفات سال جدید مربوط به شهرستان ارومیه بود که دو بانوی خیر به نام های محبوبه امامی و گلچهره سرخوش به ترتیب سه دانگ ساختمان و 300 متر مربع زمین را با نیت ترویج اسلام و حوزه های علمیه و همچنین ساخت مسجد در روستای حصار باباگنجه وقف کردند.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: سومین موقوفه ارومیه شش دانگ یک باب ساختمان به ارزش چهار میلیارد ریال است که با نیت ساخت مسجد حضرت مریم (س) به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی با ثبت هفت موقوفه جدید در نوروز 94 رتبه نخست ثبت موقوفات جدید را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: از موقافات جدید شهرستان خوی دو باب ساختمان مسکونی هر کدام با متراژ 200 مترمربع و ارزش 5/1 میلیارد ریال است و با نیت تأمین هزینه های روزانه مساجد وقف شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی افزود: زمین مزروعی به مساحت 150 متر مربع، 200 متر مربع، 150 متر مربع و 300 متر مربع از دیگر موقوفاتی است که در آغازین روزهای سال جدید به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: این زمین ها به ترتیب با نیت احداث مرکز حفظ قرآن، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)، حسینیه و مسجد حضرت مهدی(عج) وقف شده است.

 

وی ادمه داد: ارزش تقریبی زمین های وقف شده خوی در سالجاری دو میلیارد و 870 میلیون ریال است.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: در شهرستان سلماس نیز پنج قطعه زمین با نیات هزینه های روزانه مسجد، احسان در ایام فاطمیه، خیرات و هزینه های روزانه مسجدو ساخت حسینیه وقف شده است.

 

وی تصریح کرد: مردم خیر اندیش شهرستان شوط نیز در آغازین روزهای سال جدید شش وقف از جمله یک قطعه زمین مزروعی، یک باب منزل مسکونی وچهار قطعه زمین جهت احداث مسجد، خانه عالم، حسینیه، تأمین هزینه های روزانه مسجد به ثبت رساندند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه چالدران از دیگر شهرستان هایی است که شش موقوفه جدید در سال جاری داشت، گفت: دفن اموات، ساخت خانه عالم، توسعه مسجد، احداث حسینیه، مسجد و مهدیه در شهر آواجیق از نیت واقفانی است که شش قطعه زمین خود را همزمان با نوروز 94 وقف کردند.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری یک قطعه زمین به متراژ 385 متر مربع جهت ساخت مسجد در شهرستان چایپاره به ثبت رسیده است.

 

وی در پایان با قدردانی از تلاش همکاران در اجرای طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی و برنامه های ترویجی فرهنگ وقف، ابراز امیدواری کرد: امسال نیز همچون چهار سال گذشته شاهد روند صعودی ثبت موقوفات جدید در استان باشیم./936/ت303/ب

ارسال نظرات