۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۰۲۶
در قالب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا؛

دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی دایر شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شد.
جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز پانزدهم فروردین ماه، طی آیینی ویژه دبیرخانه دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شد و این دبیرخانه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

 

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در این مراسم، اظهار کرد: دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که بر اساس برنامه در شهریورماه امسال همزمان با دهه کرامت به میزبانی این استان برگزار می شود در حال حاضر به امکانات لازم تجهیز شده و امروز به صورت رسمی راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به این که همچنین چارت اجرایی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی نیز بسته شده است، اضافه کرد: این چارت اجرایی دارای سه معاونت اطلاع رسانی، نظارت و هماهنگی و اجرایی است.

 

به گفته ثابت قدم وحید با آغاز فعالیت دبیرخانه این جشنواره، فعالیت های مرتبط با دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان خراسان شمالی به طور جدی تری پیگیری شده و برای برگزاری هر چه بهتر آن برنامه ریزی خواهد شد.

 

وی هدف از راه اندازی دبیرخانه دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این استان را انسجام هر چه بیشتر و بهتر فعالیت‌های جشنواره، دریافت آثار از اندیشمندان و محققان و نیز تعامل هر چه بهتر با هنرمندان استان های سراسر کشور ذکر کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که فراخوان جشنواره مزبور اسفندماه سال گذشته منتشر شد، یادآور شد: شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا(ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تأثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع)در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تأثیرات رفتاری امام رضا(ع) در زندگی انسان، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، سیره عملی سبک زندگی رضوی، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی با محوریت فرهنگ رضوی آداب و رسوم، آیین ها و ... از جمله موضوعات دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی هستند.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: مهلت ارسال نمایشنامه در بخش صحنه ای و آزاد به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تا پانزدهم اردیبهشت امسال، مهلت ارسال نسخه تصویری در بخش صحنه ای و ویژه بیستم تیرماه، ارزیابی آثار از اول مرداد ماه و زمان برگزاری جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت در شهریور ماه امسال است.

 

به گفته وی علاقه مندان و محققان می توانند برای دریافت فراخوان و اخبار مربوط به دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به آدرس khorasanshomali.shamstoos.ir مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 05832244115- 3-05832234412 تماس بگیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع)، تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره و شخصیت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از جمله مهم ترین اهداف برپایی این جشنواره ذکر کرد.

 

گفتنی است، سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از بیست و پنجم مرداد تا چهارم شهریور ماه سال آینده در 31 استان کشور و 75 کشور جهان برگزار می شود.

 

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بزرگترین جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی القعده موسوم به دهه کرامت برگزار می شود.

 

دبیرخانه های موضوعی این جشنواره در تمام استان های کشور دایر بوده اما گستره برپایی جشنواره در سطح ملی است، بدین معنا که هموطنان از هر نقطه کشور می توانند در همه جشنواره ها شرکت کنند.

 

برای جشنواره های سراسری هفت بخش کلی در نظر گرفته شده که شامل بخش های فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعاتی و دیجیتالی، کودک و نوجوان و بخش دانشگاهیان است؛ یک بخش نیز به صورت ویژه معرفی شده که برنامه هایی نظیر بزرگداشت امامزادگان، بزرگداشت قدمگاه های امام رضا (ع)، هفته های فرهنگ رضوی و جشن های مردمی دهه کرامت را شامل می شود.

 

بخش بین الملل این جشنواره با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و 75 کشور از چهار قاره جهان شامل کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، آرژانتین، اسپانیا، اندونزی، امارات، الجزایر، انگلستان، ایتالیا، بوسنی، برزیل، ژاپن، روسیه، سوئد، فرانسه، هند، نیجریه و غیره میزبان آن هستند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات