۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۳۱۴۸
حجت الاسلام طاهری خبر داد؛

رشد شاخص های کیفی مدارس علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان با آیت الله طبرسی از رشد شاخص های کیفی مدارس علمیه استان در بخش های علمی، پژوهشی و تهذیبی خبر داد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان با آیت الله طبرسی از رشد شاخص های کیفی در مدارس علمیه استان در بخش های علمی، پژوهشی و تهذیبی خبر داد.

 

وی با بیان این که خوشبختانه با آغاز به کار مدیریت های استانی شاهد رشد شاخص های کمی و کیفی در مدارس علمیه استان هستیم، افزود: طی سال های اخیر مدارس علمیه استان با برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب شاهد رشد این شاخص ها در بخش های آموزش، پژوهش و تهذیب بوده ایم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری امتحانات شفاهی پایه سوم مدارس علمیه استان برای نخستین بار به صورت متمرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: این آزمون سال گذشته از سوی مدیریت استان در مدارس علمیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که امتحانات شفاهی در گذشته با مشارکت قم برگزار می شد، ادامه داد: اما این آزمون سال گذشته با نظارت مدیریت استانی و با همکاری مدارس علمیه برگزار شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به راه اندازی دو مرکز آموزش غیر حضوری ویژه طلاب شاغل خبر داد و تصریح کرد: این دو مرکز در غرب و شرق استان راه اندازی و طلاب شاغل در دیگر ارگان ها می توان در این مدارس به صورت غیر حضوری به تحصیل بپردازند.

 

وی همچنین به برگزاری دوره تربیت مشاوره ویژه طلاب از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی در 12 هفته و در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که سال گذشته شاهد برگزاری مستمر و منظم شورای حوزه علمیه استان بودیم، ادامه داد: در سال گذشته نه جلسه شورای حوزه علمیه مازندران برگزار شد و تصمیمات بسیار ارزشمندی جهت رشد و تقویت مدارس علمیه استان نیز اتخاذ شد.

 

وی در ادامه سخنان خود به آغاز به کار مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شیرگاه اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز شاهد راه اندازی و افتتاح حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ساری و حضرت ولیعصر(عج) کیاسر باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران از تنظیم طرح های پژوهشی استان خبر داد و گفت: این طرح به زودی برای تصویب در جلسه شورای حوزه علمیه استان طرح خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر حدود چهار هزار و 600 روحانی غیر شاغل و دو هزار و 500 خواهر در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از شش هزار هزار طلبه مازندرانی در قم و هزار نفر نیز در مشهد مشغول تحصیل هستند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر دو هزار و 200 طلبه برادر و دو هزار و 800 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: همچنین حدود 300 نفر استاد در مدارس علمیه استان مشغول تدریس علوم حوزوی هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات