۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۵۳۲۴۶
آیت الله صفایی بوشهری:

علم از دیرباز در استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: از دیرباز علم در استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است به طوری که هم اکنون در این استان 95 درصد باسواد وجود دارد و اگر تنها چند درصد دیگر از مردم با سواد شوند این استان نخستین استان ایران خواهد بود که تقریباً سوادآموزی کامل در آن اتفاق افتاده است.
آيت الله صفايي بوشهري نماينده مقام معظم رهبري در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، گفت: یکی از مهم‌ترین امور در پیشرفت و توسعه یک کشور توجه به علم، دانش و فناوری و تبدیل آن به محصول است و یکی از مهم‌ترین مراکز تحصیل دانش و تولید علم دانشگاه‌ها هستند.

 

وی با توجه به اینکه علم می‌تواند برای یک کشور اقتدار نظامی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند، ادامه داد: تمامی نظام‌های حاکم از گذشته تا به حال، توجه ویژه ای به حوزه علم داشته اند و ما نیز برای گسترش علم در استان باید به دانشگاه‌ها و توسعه دانشگاهی توجه لازم را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: از دیرباز علم در استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است به طوری که هم اکنون  در این استان 95 درصد باسواد وجود دارد و اگر تنها چند درصد دیگر از مردم با سواد شوند این استان نخستین استان ایران خواهد بود که تقریباً سوادآموزی کامل در آن اتفاق افتاده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: متاسفانه استان بوشهر با وجود علاقه‌مندی بسیار بالایی که برای کسب علم وجود دارد همچنان یکی از محروم ترین استان ها به لحاظ زیرساخت‌های مهم دانشگاهی است.

 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: باید بکوشیم که دانشکده‌های مورد نیاز استان مثل نفت، گاز و پتروشیمی، مدیریت نیروگاه‌های هسته‌ای، حوزه شیلات و صنعت کشاورزی را در حد دکترا گسترش دهیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از معضلات مهم در استان بوشهر کوتاهی فکر و برنامه‌ریزی، جهادی عمل نکردن و خود دیدن است، گفت: هدف گذاری پروژه ها در استان بوشهر و به ویژه در عرصه دانشگاهی باید برای رقابت در عرصه بین‌الملل و در بستر فرهنگی و بومی طراحی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: باید سند چشم‌انداز دانشگاه آزاد بوشهر در افق بلند دیده شود و در رشته‌های مختلف تا 50 دکترا به همراه هیأت علمی قوی، زیرساخت‌های استاندارد و جاذبه برای ورود به دانشگاه آزاد بوشهر را در سطح ایران و بین‌المللی گسترش دهیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم استان بوشهر با برنامه‌ریزی ملی و فراملی، مدیریت جهادی و عزم ملی و مردمی به جایگاه درخور خود برسد و یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در این رابطه کمک کند، دانشگاه آزاد اسلامی است./846/د101/ب4

ارسال نظرات