۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۵۳۳۴۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

غفلت از همدلی در عرصه فرهنگ، خواست دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همدلی و همزبانی ملت و دولت در عرصه فرهنگ لازمه مقابله با جنگ نرم و تمام عیار دشمنان اسلام و تشیع است.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، هم دلی و همزبانی»، اظهار داشت: هم افزایی، یکپارچگی، تعامل، همدلی و همزبانی مسؤولان و هنرمندان بهترین راه برای دستیابی به رشد و توسعه فرهنگ و هنر است.

 


وی با تأکید بر این‌که اتخاذ استراتژی واحد فرهنگی علیه تهاجم فرهنگی غرب نیازمند همدلی و همزبانی است، افزود: جامعه فرهنگی و هنری یک جامعه فرامرزی است و در دنیای کنونی اثر یک هنرمند با وجود فضاهای مجازی در جهان منتشر و حد و مرزی در گسترش پیام یک اثر هنری و فرهنگی وجود ندارد.

 


وی نقش و جایگاه ویژه اهالی فرهنگ و هنر را در ایجاد هم دلی و هم زبانی میان ملت بزرگ ایران بی بدیل دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور این قشر از جامعه تحقق شعار امسال بیش از پیش پررنگ تر و ماندگارتر شود و گفت: هنرمندان در حقیقت مروجان اصلی آثار و برکات وحدت میان ملت و حاکمیت هستند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سپردن کار به کاردان هر رشته از اولویت های دولت تدبیر و امید است، گفت: رویکرد اصلی تسهیل فعالیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ در بستر قوانین و ضوابط است، ضمن این‌که هنرمندان و اصحاب فرهنگ را سربازان مقابله با جنگ نرم دشمنان می‌شناسیم.

 


صفی پور با تأکید بر این‌که همدلی و همزبانی ملت و دولت در عرصه فرهنگ لازمه مقابله با جنگ نرم و تمام عیار دشمنان اسلام و تشیع است، تأکید کرد: با چنین سابقه چشمگیر فرهنگی و تاریخی، جایگاه تبریز و آذربایجان در حوزه فرهنگ و هنر باید بیش از پیش تثبیت و نمایان شود.

 


وی با اشاره به این‌که سال گذشته رهبری بر فرهنگ تأکید فراوانی داشتند که امسال این مطالبه مهم بایستی با همدلی و همزبانی محقق شود، تصریج کرد: با جذاب و پرمحتواتر کردن برنامه های فرهنگی و هنری و بهره گیری از ظرفیت موجود می توان با هزینه کمتر بازخورد بیشتر و مطلوب تری در فعالیت های فرهنگی و هنری به دست آورد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که غرب اهداف و اغراض سیاسی خود را با ابزارهای مختلف از جمله فرهنگ، هنر و رسانه پیگیری می کند، افزود: باید با همان زبان هنر و فرهنگ به ترویج ارزش‌ها و آرمان های اسلام و انقلاب پرداخت./935/ت302/ب4

ارسال نظرات