۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۳۴۲۱
دبیرکل مؤسسه معارف اسلامی نجف:

آیت الله موسوی جزایری از پشتیبانان اصلی فعالیت های فرهنگی در عراق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسم هاشمی با اشاره به پر ثمر بودن دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهارداشت: آیت الله موسوی جزایری از پشتیبانان اصلی فعالیت های مذهبی و فرهنگی در عراق و به ویژه در نجف است.
حجت الاسلام قاسم هاشمي

حجت الاسلام قاسم هاشمی، دبیرکل مؤسسه معارف اسلامی نجف «الغری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از عراق، با تقدیر از تلاش های مراجع عالیقدر جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مردم عراق ابرازداشت: آیت الله موسوی جزایری از پشتیبانان اصلی فعالیت های مذهبی و فرهنگی در عراق و به ویژه در نجف است.

وی با تشریح هدف های تأسیس مؤسسه معارف اسلامی الغری اظهارداشت: این مرکز فرهنگی و اسلامی که همگام با حوزه علمیه فعالیت می کند از عوامل نشر و ترویج فرهنگ اسلامی در عراق بوده و به همین سبب ما شاهد زیارت پر خیر و برکت امام جمعه اهواز از این مرکز بودیم.

حجت الاسلام هاشمی توجه به فرهنگ اسلامی به صورت عام و توجه به آموزه های مذهبی اهل بیت(ع) به صورت خاص و اهتمام ورزیدن به نقش زن، کودک و فعالیت های علمی از هدف هایی بوده که این مؤسسه آن را دنبال می کند.

دبیرکل مؤسسه معارف اسلامی نجف توزیع مجله تخصصی حوزه و دانشگاه که ویژه اخبار ائمه جماعات عراق بوده و همچنین نشر روزنامه سیاسی در نجف را از دیگر هدف های این مؤسسه عنوان کرد.

وی افزود: این مؤسسه فرهنگی با گذشت 6 سال از عمر آن تا به حال صدها کنگره و همایش اسلامی برگزار کرده است و این کار با ارتباط مستقیم با مراجع نجف و قم انجام می شود.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: تأسیس حوزه علمیه ای برای خواهران با نام الزهرا(س) که مدرک دیپلم را پس از گذراندن 5 سال تحصیلی به آن ها اعطا می کند در کنار شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در عراق از دیگر فعالیت های این مؤسسه است.

وی افزود: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در عراق بیش از 1750 امام جمعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

امیدواریم شبکه الاهواز با حضور در نجف از ظرفیت این مکان مقدس بهره گیرد

دبیرکل مؤسسه معارف اسلامی نجف با اشاره به نقش شبکه الاهواز ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) اظهارداشت: امیدواریم این شبکه با حضور در نجف و پوشش ویژه برنامه های دینی خدمتی دیگر به اسلام و مسلمین را انجام داده و قاعده مردمی خود را گسترده تر کند./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات