۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۵۳۴۵۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی بستری برای رشد و بالندگی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تحقق عزت و سربلندی انسان در سایه حرکت در مسیر تقوا است، گفت: سبک زندگی اسلامی زمینه را برای تعالی و سعادت حقیقی انسان فراهم می کند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که همه عزت ها در عالم به سبب داشتن تقوای الهی است، گفت: کسی که در محضر خدا باشد به مقامات ارزنده و گرانقدری دست پیدا می کند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که باید تلاش کنیم تا در مسیر تحقق رضایت حضرت حق گام برداریم، بیان داشت: انسان باید اعمال صالح و نیکو را در زندگی خود اجرایی کرده و از گناهان دوری کند.

 

وی با اشاره به این که  تحقق عزت و سربلندی در سایه حرکت در مسیر تقوا است، افزود: بهترین سبک زندگی، سبک زندگی اسلامی است که تعالی بخش رستگاری انسان می شود.

 

 حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که به نظر اسلام اصل و محور تشکیل کانون خانوادگی است، تصریح کرد: از نظر دین مبین اسلام خانواده یک رکن بزرگ است که باید مستحکم باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اگر این خانه و خانواده سالم بوده و تربیت درستی داشته باشد در پیشرفت و پیشبرد اهداف جامعه به صورتی که اسلام می خواهد تأثیر زیادی دارد و منشاء خیراتی در اداره کشور و اداره انسانیت کارهای عظیمی به عهده آن خواهد بود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: مهم ترین چیزی که در این جامعه مدنی و اسلامی برگرفته از قرآن و احادیث است و از سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) برای تشکیل یک خانه و خانواده استفاده می کند آرامش است.

 

وی با بیان این که یکی از شاکله های زیبای تشکیل خانه و در کنار زوج بودن و تشکیل خانواده دارد و تولد فرزند ایجاد آرامش است که سعادت انسان در این تلاطم و اضطراب روحی آرامش داشته باشد که این را خانواده به انسان می دهد، گفت: خداوند از جنس خود انسان برایش زوج قرار داد تا بتواند مقدمات آسایش و آرامش را ایجاد کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که با تدبیری که خداوند متعال ایجاد کرد در خانواده آرامش و صلابت موج می زند، بیان داشت: تدبیر حکیمانه الهی درقالب کشش و تجاذب میان زن و مرد تجلی یافته و همه ابناء را در طول تاریخ حیات انسانی در کانون گرم خانواده گرد هم آورده و بدین سان نسل بشر به حیات خویش ادامه می دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همین که خداوند این عقد را بین زن و مرد جزوی از دستورالعمل الهی انجام می گیرد این کشش و تجاذب صورت می پذیرد و پیوند میان زن و مرد از آن چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند آن را میثاق غلیظ نامیده و می فرماید زنانتان از شما پیمانی محکم و استوار گرفته اند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: اگر می خواهیم مدینه فاضله ای ایجاد کنیم در آن جا نخستین نیاز تشکیل خانه و خانواده است و این مربی که به عنوان پدر و مادر قرار می گیرد در رأس آن شاکله زیبای فرزند را تشکیل می دهند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات