۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۵۳۵۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

همدلی و همزبانی با شعار محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: همدلی و همزبانی میان ملت و دولت تنها زمانی محقق می شود که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب‌العین دولتمردان باشد، چراکه مردم ولایت‌مداری خود را قبلا ثابت کرده‌اند.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار داشت: منظور از همزبانی، سخن بر اساس مفاهیمی که برای ملت و دولت یکسان باشد و منظور از همدلی این است که دو طرف یکدیگر را باور داشته و به هم اعتماد داشته باشند.


وی با بیان این‌که منظور از ملت در شعار سال 1394 همه مردم ایران با هر دین، مذهب، طایفه، قومیت، اندیشه و گرایش سیاسی است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه معظم له در تبیین شعار سال، دولت شامل همه ارکان نظام اسلامی می‌شود، به عبارت دیگر در جایی که  واژه دولت همراه با واژه ملت به کار می رود به معنای همه ارکان نظام اعم از قوای سه گانه است.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به بندهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی یادآور شد: معظم‌له فرمودند که برای تحقق شعار سال 94 یعنی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، باید هر دو کفه این شعار یعنی ملت عزیز، بزرگ، شجاع، بصیر، دانا و با همت ایران و همچنین دولت خدمتگزار، به یکدیگر اعتماد داشته باشند و صمیمانه همکاری کنند.


حجت‌الاسلام نظری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این پیام واژگان کلیدی بسیار مهمی را به کار بردند و «پیشرفت اقتصادی»، «اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی»، «جهش‌های علمی به‌معنای واقعی»، «عدالت قضایی و اقتصادی» و «ایمان و معنویت» را در سایه وحدت و همدلی ملت و دولت قابل تحقق دانستند.


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با استفاده از این عبارت که «دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرمای دولت است» تکلیف را برای همه مشخص کرده‌اند، گفت: همدلی و همزبانی میان ملت و دولت تنها زمانی محقق می شود که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب‌العین دولتمردان باشد، چراکه مردم ولایت‌مداری خود را قبلا ثابت کرده‌اند.


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت، گفت: دولت باید ملت را قبول داشته باشد و ارزش، اهمیت و توانایی های مردم را به‌درستی بپذیرد، از سوی دیگر ملت نیز باید به معنای واقعی کلمه به دولت اعتماد کند.


وی در پایان پیشرفت و رونق اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی و حل بسیاری از چالش‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی را منوط به همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان کرد و افزود: همانطور که رهبری فرمودند، دغدغه اصلی و اساسی همه‌ دولت ها حل مشکلات مردم و کشور در حد توان است، بنابراین همه باید به دولت‌ها برای حل این مشکلات کمک کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات