۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۳۵۲۳
با همت گروه‌های جهادی؛

آرامگاه جرجیس نبی(ع) در آذربایجان‌شرقی بازسازی شد

خبرگزاری رسا ـ آرامگاه جرجیس پیامبر(ع) به همت گروه‌های جهادی عماد مغنیه و شهید عباس عبداللهی در شهرستان جلفا بازسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
آرامگاه جرجيس نبي(ع) در جلفا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با گروه‌های جهادی فعال در مناطق محروم شهرستان جلفا اظهار داشت: حضور شما در این منطقه کوهستانی و بیابانی، نشانگر انگیزه خدمت به مردم است.


وی با بیان این‌که بسیجیان جهادگر با حضور در این منطقه، منافع مادی و دنیوی خود را به اجر اخروی ترجیح داده‌اند، گفت: جوانان مسؤول سازندگی کشور بوده و جامعه اسلامی به حضور جوانان انقلابی نیاز دارد بنابراین شما جوانان هستید که باید بر مشکلات غلبه کنید.


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بهترین راه مبارزه با آمریکا و استکبار خدمت به مردم است، افزود: استکبار به دنبال فاصله میان مردم، نظام اسلامی و سپاه است، ولی با توجه به مردمی بودن بدنه سپاه و بسیج، دشمن شکست خورده و استمرار حرکت‌های سازندگی موجب تحکیم ارتباط بین مردم و نظام می شود.


بنابر این گزارش، گروه جهادی شهید عماد مغنیه دانشگاه جلفا با آغاز سال جاری، تعطیلات نوروزی خود را با حضور در مناطق محروم، آرامگاه جرجیس پیامبر (ص) را بازسازی کردند؛ آرامگاه جرجیس پیامبر(ع) در استان آذربایجان شرقی، مابین شهرستان جلفا و خوی در روستای دره شام گلفرخ، کلید داغی قرار دارد.


به گفته سیدصفر قائمی، رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی این مزار با کمترین هزینه ممکن، به همت تلاشگران عرصه جهادی بسیج بازسازی شده است که به زودی با حضور مسؤولان استان بازگشایی و برای زیارت عموم مردم مؤمن و متدین آمده سازی می‌شود.


وی گفت: بنا بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت به اماکن مقدس و متبرکه و همچنین تداوم حرکت‎های جهادی و نشر فرهنگ جهاد و شهادت، 250 نفر از جهادگران دانشجویی در قالب 14 گروه جهادی در نوروز 94 در عرصه‎های محرومیت‎زدایی، خدمات‎‏رسانی و اجرای پروژه‎های عمرانی عام‎المنفعه در سطح استان به فعالیت مشغول شدند.


قائمی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به ارادت و باور اهالی این شهرستان به این مکان مقدس و وجود مستنداتی درخصوص وجود مقبره جرجیس پیامبر(ع) در آن محل، گروه‌های جهادی به‌علت دور افتاده بودن مسیر واردعمل شده و آرامگاه جرجیس پیامبر(ع) را به شکل ساختمانی محکم با برافراشتن گنبد و گلدسته برفراز آن احداث کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات