۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۵۳۵۷۰
نماینده مجلس:

غرب به دنبال کسب امتیاز حداکثری و اعطای حداقلی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ملت ایران همواره نسبت به آمریکا و غرب بدبین و بی‌اعتماد بوده و است، گفت: غرب به دنبال کسب امتیاز حداکثری و اعطای حداقلی است.
مذاکرات هسته اي

عباس فلاحی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که الفاط و بندهای تصریح شده در بیانیه لوزان سوئیس با ابهاماتی همراه است، اظهار داشت: اگر غرب حرف از تعلیق تحریم ها به میان می‌آورد، تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید با قاطعیت خواستار لغو تمامی تحریم ها باشد.

 


وی با تأکید بر اخذ ضمانت اجرایی برای تعهدات طرف غربی در توافق احتمالی خاطرنشان کرد: شروط غرب زمانی قابیلت اجرایی خواهد داشت که آنان نیز به تعهدات خود پایبند باشند، ضمن این‌که تحریم های اعمال شده به ایران بایستی به طور یک‌جانبه لغو شود، خواسته‌ای که تنها حداقلی برای جلب اعتماد طرف ایرانی خواهد بود.

 


فلاحی با بیان این‌که ملت ایران همواره نسبت به آمریکا و غرب بدبین و بی‌اعتماد بوده و است، تصریح کرد: این مسأله را سابقه سیاه این کشورها در استعمار و استکبار کشورهای مظلوم جهان اثبات می کند، ملت ایران بزرگترین قربانی تروریسم است، حال آنکه حامیان اصلی تروریسم دولتی و بین المللی همین کشورهای غربی هستند.

 


عضو کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این‌که نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران تنها با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی ملت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به سرانجام مورد نظر خواهد رسید، افزود: مهم نیست که این مذاکرات در چه دولتی به سرانجام نهایی برسدف مهم آن است که اهداف نظام اسلامی محقق شده و زیاده‌خواهی غرب متوقف شود.

 


وی با اشاره به این‌که تمامی مذاکرات، بحث‌ها و توافقات دیپلمات‌های ایرانی با نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه است، افزود: نباید پا فراتر از مواضع رهبر انقلاب گذاشت، اگر خود را مطیع ولایت فقیه می دانیم، باید در راستای وفاق ملی و مقابله با توطئه‌های احتمالی دشمنان حرکت کنیم.

 


فلاحی افزود: خطوط قرمز نظام اسلامی ایران را پیش از مذاکرات رهبر معظم انقلاب به دستگاه دیپلماسی کشور گوشزد کرده‌اند، البته باید در نظر داشت که تمامی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فرزند انقلاب و ملت ایران هستند، ما مکلف هستیم که تا آخرین لحظه پشتیبان این تیم مذاکره کننده باشیم چرا که رهبر آنها را تایید می کند.

 


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که می گوییم ولایت مدار هستیم باید با تبعیت از رهبری حامی تیم مذاکره کننده باشیم و نباید تلاش بی وقفه آنها را نادیده بگیریم، از سوی دیگر تیم مذاکره کننده باید در تمامی مذاکرات حفظ منافع ملی را در نظر بگیرد.

 


وی تیم مذاکره کننده کشور را سربازان خط مقدم دفاع از منافع و عزت ملی ایران معرفی کرد و افزود: غرب در طول تاریخ ثابت کرده که با سیاست بازی نگرشی مستعمره به کشورهای جهان سوم دارد و هیچگاه راضی به رشد و پیشرفت کشورهای در حال توسعه نیست، از این رو با تمام توان به دنبال کسب امتیاز حداکثری و اعطای امتیاز حداقلی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات