۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۶۹۰
در روستای استرک کاشان؛

نخستین جشنواره قرآنی کلام وحی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: نخستین جشنواره قرآنی کلام وحی به همت خانه قرآن روستایی بقیه الله روستایی استرک برگزار شد.
نخستين جشنواره قرآني کلام وحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره با هدف تقویت فعالیت های حوزه قرآنی جوانان و نوجوانان استرک،توسعه فرهنگ قرآنی و شناخت استعدادهای برتر روستایی در حوزه قرآن کریم برگزار شده است.

 

وی افزود: در این جشنواره قرآنی که به مدت یک هفته برگزار می شود، دستاوردهای قرآنی خانه قرآن روستایی بقیه الله ارائه شده است.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، برپایی نمایشگاه عمومی و تخصصی کتاب در حوزه قرآن کریم را از دیگر برنامه های این جشنواره قرآنی اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه، بیش از 300 عنوان کتاب در حوزه قرآن کریم ارائه شده است.

 

تولیت، با اشاره به برگزاری مسابقات حضوری و کتبی قرآنی در قالب این جشنواره یادآوردشد: در این راستا، خانه قرآن روستایی بقیه الله، مسابقه حفظ سوره مبارکه ملک و مسابقه حفظ و مفاهیم سوره فجر را برگزار می کند.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از رونمایی کتاب ‹‹ مردم شناسی استرک›› تألیف امید بابایی در این جشنواره خبر داد و افزود: نگارش این کتاب که به موضوع آداب و رسوم و عقاید مردم روستای استرک می پردازد، بیش از هشت سال طول کشیده است.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود: خانه قرآن روستایی بقیه الله استرک از جمله خانه های قرآن روستایی شهرستان کاشان است که به منظور توسعه فعالیت های قرآنی از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در سطح روستا راه اندازی شده است.

 

تولیت، در ادامه یاد آورشد:  همچنین در مراسم اختتامیه، علاوه بر برگزاری محفل قرآنی و تلاوت دکتر حسن احمدی زاده آرانی، از برگزیدگان مسابقات قرآنی تجلیل خواهد شد.

 

وی، اختتامیه جشنواره کلام وحی را شامگاه پنجشنبه 20 فروردین همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اعلام  کرد و افزود: در اختتامیه جشنواره، که با حضور مردم و مسؤولان محلی در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) استرک برگزار خواهد شد، از تارنمای اینترنتی خانه قرآن روستایی بقیه الله رونمایی خواهد شد.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی‌ شهرستان گفت: این تارنما که به همت خانه قرآن روستایی بقیه الله استرک کاشان راه اندازی شده است، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) رونمایی خواهد شد.

 

تولیت ،با اشاره به اینکه توجه و ورود به فضای مجازی یک امر اجتناب ‌ناپذیر است، یادآورشد: امروز فضاهای مجازی و فناوری های دیجیتال نقش بسزایی در زندگی مردم ایفا می‌کنند.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت 11خانه قرآن روستایی و 7 مؤسسه قرآنی در شهرستان کاشان تصریح کرد: فضای مجازی ابزار مناسبی برای فرهنگ سازی قرآنی و نشر معارف قرآن کریم است و مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی باید از این ابزار برای پیشبرد اهداف قرآنی خود بهره ببرند.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آورشد : خانه قرآن روستایی بقیه الله استرک بعنوان اولین روستا، ابتکار تاسیس سایت اینترنتی را دارد و سایر خانه های قرآن نیز باید از این خانه قرآنی الگو بگیرند و در این عرصه ورود پیدا کنند.

 

شایان ذکر است، خانه قرآن بقیه الله روستای استرک کاشان از جمله خانه های قرآن روستایی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان است که به منظور توسعه فعالیت های قرآنی در سطح روستا راه اندازی شده است./1307/ت303/ب

 

ارسال نظرات