۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۵۳۸۷۳
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

برخی به جای دشمن نسبت به خودی‌ها شدت به خرج می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با اشاره به این تساهل و تسامح نابجای برخی از افراد تأثیرگذار جامعه، گفت: برخی می بینند که بدترین خیانت ها به دینشان می شود اما می گویند سخت نگیرید؛ اینها عکس سیره نبوی عمل می کنند یعنی نسبت به مؤمنان شدت به خرج می دهند اما در برابر بت های بزرگ عالم کرنش کرده و سجده می کنند.
آقاتهراني حجت الاسلام آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی در برنامه هفتگی هیأت فاطمیون قم با اشاره به پیچیدگی ها و ظرافت های خلقت آدمی، اظهارداشت: آیا می توان چنین خدایی را انکار کرد، خدایی که همه امر و نهی هایش هم به نفع بشر است و برای خود چیزی نمی خواهد.

 

وی با اشاره به آیه مودت، گفت: خداوند حتی دوستی با اهل بیت پیامبر(ص) را نیز برای سعادت خود بشر خواسته است و به همین دلیل مزد رسالت حضرت را در این امر قرار داده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: قدر سلامتی و جوانی خود را بدانید که از دست می رود و جایگزین نخواهد داشت؛ مرحوم آیت الله بهجت می فرمود سلامتی و جوانی خود را حفظ کنید تا وقتی آقا امام زمان(عج) آمد پشیمان نشوید.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به یکی از مهم ترین موانع ظهور امام عصر(عج) اشاره کرد و تصریح کرد: حضرت همیشه برای ظهور مهیا است، مشکل اینجاست که ما باید به اختیار برای ظهور حضرت آماده شویم؛ هنر این است که انسان به اختیار خود احکام الهی را اجرا کند، آنجا که لازم است بگوید و آنجا که لازم است سکوت کند و از این طریق آمادگی برای ظهور پیدا کند.

 

وی با بیان این که در مخالفت با امر خداوند تنها انسان متضرر می شود، گفت: انسان خلق شده است برای عبادت و بندگی خداوند و اگر غیر از این راه را بپیماید به خود ستم کرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، حضرت فاطمه(س) و دیگر معصومان را الگوهای دست یافتنی برای بشر دانست و ابراز داشت: ما هم می توانیم مانند آنها بندگی کنیم اما اگر در این مسیر غفلت کنیم همین اندازه ای که می فهمیم را نیز از دست خواهیم داد؛ کم کم انسان به جایی می رسد که همه چیز را انکار می کند و به حدی سقوط می کند که به حضرت زهرا(س) سیلی می زند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به آیه«ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ» ابراز داشت: گناه انسان را به جایی می رسد که آیات پروردگار را تکذیب می کند و کسی که پشیمان شود دیگر راه بازگشت نخواهد داشت به خداوند می گویند«رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَکْتُ» اما پاسخ می شوند «کَلَّا» یعنی هرگز چنین نخواهد شد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این که وعده و وعید خداوند شوخی نیست، گفت: کسی که آتش را شوخی بگیرد خواهد سوخت؛ حضرت فاطمه(س) همواره در طول زندگی خود دین خدا را جدی گرفت و کاملا حواسش جمع بود؛ در مواجهه با نامحرم و دفاع از حق و حقیقت دقت نظر داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: فرصت های خیر را غنیمت شمارید که مانند ابر می گذرد؛ ابتدای مسیر سخت است چون انسان به بدی عادت کرده است اما در ادامه مسیر از مردانگی، صداقت، وفا، راستی و پاکی لذت می برد و دیگر وجودش ناپاکی را نمی پذیرد و پس می زند.

 

وی با اشاره به خاطره از امام راحل به نقل از فرزندانشان، گفت: ایشان هرگاه توفیق نماز شب پیدا نمی کردند گریه می کردند و ناراحت می شدند از این که چرا برای نافله شب بیدار نشدند؛ اما متأسفانه در جامعه کسانی را می بینیم که نماز واجب خود را نمی خوانند و به این امر افتخار می کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی افزود: برخی می بینند که بدترین خیانت ها به دینشان می شود اما می گوید سخت نگیرید پیامبر ما پیغمبر صلح بود؛ مگر پیامبر(ص) ما «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ» نبود، مگر ایشان دست به شمشیر نمی شد؟! اما گاهی برخی از ما عکس سیره نبوی عمل می کنند یعنی نسبت به مؤمنان شدت به خرج می دهند اما در برابر بت های بزرگ عالم کرنش کرده و سجده می کنند اسمشان هم مسلمان است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید قدر این که زیر پرچم امام حسین(ع)هستید را بدانید و گناه نکنید، گفت: اگر مرتکب گناه شدید بازگردید و توبه کنید و به خدا بگویید که نادیده بگیرد؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ» خدا کسانی را که بسیار توبه می کنند را دوست دارد، اگر به درگاه خود راه نداد اصرار کنید، او نمی تواند شما را از در خانه خود رد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: اهل بیت(ع) هیچ گاه راه را بر روی ما نمی بندند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) حتی کسانی را که در حق آنها ظلم کردند را نیز به خانه خود راه دادند./928/پ202/ش

 

ارسال نظرات