۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۳۹۸۸
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

رفع تحریم‌ها به معنای فراموشی اقتصاد مقاومتی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که نباید انتظار خیرخواهی از دشمنان تحریم‌کننده داشته باشیم.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که عده‌ای به غلط دست روی دست گذاشته و منتظر توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1 هستند، اظهار داشت: تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که نباید انتظار خیرخواهی از دشمنان تحریم‌کننده داشته باشیم.

 


وی خاطرنشان کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که نگاه به ظرفیت هاو قابلیت های درون کشور داشته باشیم، بنابر این اگر در شرایط رفع تحریم‌ها نیز باشیم، بایستی اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی بر کشور حاکم باشد تا با یک تصمیم دشمنان اقتصاد کشور دچار بحران و چالش نشود.

 


عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تأکید بر این‌که سال همدلی و همزبانی میان ملت و دولت فرصتی بسیار ارزشمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: دولت هیچگاه تاجر خوبی نبوده است، بنابر این بایستی با اجرای صحیح خصوصی‌سازی و اعطای جایگاه به سرمایه‌های مردم، بر فعالیت بنگاه های اقتصادی نظارت داشته باشد.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشور از مهم‌ترین فرصت‌های موجود در دوران تحریم است، گفت: برای رقابت با تولید خارجی و گرایش مصرف‌کننده داخلی به کالای ایرانی، باید سطح کیفی محصولات خود را بالا برده و قیمت را رقابت‌پذیر کنیم.

 


وی یکی از چالش‌های اقتصاد کشور را عرصه خودروسازی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که خودروسازی در کشور انحصاری باشد خودروسازان یکه‌تاز میدان هستند، خودروهای تولید این شرکت‌ها با وجود کیفیت پایین همچنان قیمت گرانی دارند که موجب نارضایتی مردم شده است.

 


نماینده مردم بناب در مجلس گفت: در حدود یک‌سال پهپاد پیشرفته خارجی را شبیه سازی کردیم اما در زمینه ساخت خودرو با کیفیت مشکل وجود دارد. باید دولت از حمایت خودروسازان دست بردارد، انتشار داریم خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو اتفاق بیفتد.

 


حجت الاسلام باقری بنابی یکی دیگر از عرصه‌های اصلاح اقتصاد و نقدینگی کشور را موضوع پرداخت نقدی یارانه‌ها دانست و اظهار داشت: اکنون مجبوریم ماهیانه چهار هزار میلیارد تومان از منابع دولت و ثروت کشور را هدر دهیم، با این کار با توجه به اینکه نقدینگی در جامعه زیاد شد، ایجاد تورم در جامعه افزایش پیدا کرد و تولید بیشترین ضربه را دید.

 


 وی افزود: رهبری با ابلاغ اقتصاد مقاومتی که بخشی از آن مربوط به یارانه‌ها بود در این مورد راهکارهایی ارائه داده‌اند، متأسفانه اکنون نیز مجلس نهم و دولت یازدهم این کار را سیاسی کرده‌اند، نجات کشور از بحران به حل معضل یارانه‌ها بستگی دارد. هیچ یک از عقلای اقتصادی با این روش یارانه دادن موافق نیستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات