۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۰۳۲
امام جمعه شهر برزک کاشان:

امیدی به مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی برای حل بحران یمن نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک با اشاره به این که امیدی به مجامع بین المللی و کشورهای عرب برای جلوگیری از تجاوز عربستان نیست، گفت: رژیم آل سعود به اهداف خود در حمله به یمن نخواهد رسید و از این تجاوز پشیمان خواهد شد.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد، امام جمعه شهر برزک کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: تجاوز عربستان به کشور یمن، این حقیقت را به اثبات رساند که در کسب مجوزهای اقدامات بین المللی بین کشورها، هیچ قید و بندی در جهان وجود ندارد.

 

وی افزود: این اقدام نظامی نشان داد که حتی دولت سعودی می تواند بدون هیچ مجوز بین المللی به یک کشور مسلمان دیگر حمله کند، از این رو باید از آنها پرسید که گناه مردم یمن چیست.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با اشاره به این که مردم یمن خواهان تصمیم گیری برای سرنوشت خود هستند، افزود: حرکت مردم یمن یک حرکت مردمی بود اما برخی این تجاوز را خواسته مردم یمن عنوان می کنند که این امر بیانگر این نکته مهم است که مجامع بین المللی خاصیت خود را از دست داده اند.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان سکوت سازمان ملل و مجامع بین المللی را سکوتی معنا دار عنوان کرد و گفت: این مجامع در صورت بروز اتفاقات کوچک بین المللی که با منافع آنها هم سو نیست، قعطنامه صادر می کنند، اما در برابر تجاوز سنگین عربستان به مردم مظلوم یمن سکوت کرده اند.

 

به گفته وی، انحطاط اخلاقی در جوامع بین المللی حاکم شده است، چرا که کمتر کسی فکر می کرد عربستان سعودی به عنوان یک کشور مسلمان به کشور یمن که خود اسلامی است حمله کند تا از این طریق آب به آسیاب دشمن ریخته شود و موجبات شادی آنها را فراهم کند.

 

وی تأکید کرد: یمن یک کشور سرنوشت ساز در نقش بستن یک جامعه اسلامی بین المللی است که توانسته است امیدهایی را در دل مسلمانان به ویژه شیعیان به وجود آورد، چرا که این حرکت از نشانه های آخرالزمان و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

 

وی با اشاره به این که حمله به یمن خطای بسیار بزرگ عربستان سعودی بود، گفت: عربستان در این تجاوز به اهداف خود نخواهد رسید و این اقدام موجب پشیمانی آنها خواهد شد که این پشیمانی می تواند نزدیک شدن به حل مشکل باشد.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد گفت: با ادامه تجاوز عربستان شاهد فشار افکار عمومی بر رژیم آل سعود خواهیم بود، چرا که کمتر کسی انتظار این تجاوز از عربستان که مرکز وحی و ام القرای جهان اسلام است را داشت، از این رو فشار افکار عمومی خواهد توانست مانع ادامه این تجاوز شود، اما امیدی به سازمان های بین المللی و کشورهای عرب که بعضا همراه عربستان هستند، نیست.

 

امام جمعه برزک کاشان تأکید کرد: مقاومت مردم یمن و فشار افکار عمومی دو عاملی هستند که می توانند از ادامه تجاوز عربستان به مردم مظلوم یمن جلوگیری کند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات