۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۰۳۷
مبلغ دینی:

خلقت هستی به خاطر وجود حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به این که امام زمان(عج) الگوی خود را جده اش فاطمه زهرا(س) عنوان می کند، گفت: امام عصر(عج) بعد از ظهور خود از مطالبی که در صحیفه فاطمیه است استفاده خواهد کرد.
حجت الاسلام علي مطهري تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی مطهری تبار، مبلغ دینی پنج شنبه شب در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که زبان ما قاصر از بیان مدح حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: 80 آیه در قرآن کریم در رابطه با فضیلت حضرت زهرا(س) آمده است.

 

وی افزود: پرچم اسلام را حضرت فاطمه(س) بر افراشت که همه انبیا، اولیا و ائمه یک طرف و دخت نبی اکرم(ص) یک طرف، چرا که همه حجت خدا هستند و حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر همه آن بزرگان است.

 

حجت الاسلام مطهری تبار با اشاره به این که امام زمان(عج) الگوی خود را جده اش فاطمه زهرا(س) عنوان می کند، گفت: امام عصر(عج) بعد از ظهور خود از مطالبی که در صحیفه فاطمیه است استفاده خواهد کرد که این مطالب در دیگر کتب موجود نیست.

 

این مبلغ دینی گفت: خداوند قبل از ولادت حضرت زهرا(س) بشارت وجود مبارک ایشان را به پیامبر اسلام(ص) داده بود و از طرفی خداوند متعال بر حضرت خدیجه(س) درود می فرستاد.

 

به گفته وی، خداوند چهار دختر به نام های رقیه، زینب، ام کلثوم و فاطمه به پیامبر اسلام(ص) عطا کرد که سه دختر اول قبل از بعثت و حضرت فاطمه(س) پنج سال بعد از بعثت متولد شد که برای وجود ایشان بر پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) منت گذاشت.

 

وی افزود: خداوند می فرماید که اگر پیامبر(ص) نبود، عالم هستی را خلق نمی کردم و اگر امیرمومنان(ع) نبود، پیامبر(ص) و عالم را خلق نمی کردم و اگر حضرت فاطمه زهرا(س) نمی بود، نه عالم، نه پیامبر(ص) و نه امیرمومنان(ع) را خلق نمی کردم.

 

وی با اشاره به این که در عالم هستی شخصیتی مانند حضرت زهرا(س) نداریم، گفت: خداوند می فرماید هرچه در دنیا خلق کرده ام و هرچه را از شما گرفته ام به واسطه وجود مبارک حضرت فاطمه(س) است.

 

حجت الاسلام مطهری تبار گفت: بالاترین نعمت داشتن دختر است و نباید با داشتن حتی چند دختر، ناسپاسی  و احساس ناراحتی کنیم، چرا که اگر وجود دختر مبارک نبود، خداوند به پیامبر اسلام(ص) دختری مانند حضرت زهرا(س) نمی داد.

 

وی، وجود دختر در منزل را مایه خیر و برکت دانست و یادآور شد: خداوند دختری به پیامبر اسلام(ص) عطا فرمود که تا قیامت نسل امامت از نژاد ایشان خواهد بود.

 

این مبلغ دینی با سفارش به انتخاب اسامی ائمه برای فرزندان، گفت: در خانه ای که نام فاطمه و علی باشد، خیر و برکت به همراه خواهد داشت، از این رو شایسته است نامی نیک و حتی المقدور نام ائمه اطهار(ع) برای فرزندان مان انتخاب کنیم./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات