۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۵۴۰۹۳
نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد:

لزوم اجرایی شدن قوانین حجاب و عفاف در سازمان ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به مسؤولان استانی گفت: قوانین مصوب حجاب و عفاف در تمام دستگاه ها و سازمان های استان البرز به خوبی اجرا شود.
امام جمعه کرج

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در اجتماع بزرگ فاطمیون که پیش از ظهر امروز در بلوار جمهوری اسلامی کرج با حضور خیل بانوان مومنه و محجبه برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت رهبر فقید انقلاب اسلامی، گفت: حرکت عظیم و اجتماع امروز بانوان مومنه یک نماد و یک گوشه ای از ولایت مداری است از این رو قدم هایی که در راه اهداف بلند اسلام و انقلاب اسلامی برداشته می شود در درگاه خداوند منان بدون اجر و پاداش نخواهد بود.

 

وی خطاب به بانوان فهیم و مومنه این اجتماع عظیم، بیان داشت: حضور شما بانوان محجبه در این مراسم به منظور عرض تبریک به محضر حضرت ولی عصر(عج) در این روز مبارک است و ایشان قطعا این عرض تبریک و ارادت شما را خواهد پذیرفت.

 

امام جمعه کرج با بیان این که حضرت زهرا از جهات مختلف برای جامعه بشریت الگو است، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) ویژگی ها و خصوصیاتی در زندگی فردی و اجتماعی دارا بودند که همه ما باید از ایشان تبعیت کنیم و در تمام ابعاد زندگی خود از آن بهره مند شویم.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم زندگی حضرت زهرا (س) آینده‌سازی است، این بانوی بزرگوار برای تحقق نسل در آینده با جلوه رحمانی، زحمات فراوانی را متحمل شدند از این رو ایام ولادت ایشان فرصت مناسبی برای تبیین هویت زن مسلمان است که باید بار دیگر مقام و جایگاه زن را مورد توجه قرار داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: حضرت فاطمه(س) در طول حیات کوتاه ولی پر برکت خود نشان داد که می‌توان زن بود و تکالیف و وظایف الهی را به بهترین وجه انجام داد.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا (س) در تربیت نسل انسان ها تلاش کرد و حجاب را به زن مسلمان هدیه کرد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم این بانوی بزرگوار اسلام عفاف و حجاب است چرا که حجاب سند شخصیت زن است که او را در مقابل طمع ورزی و هوس بازی دیگران حفظ می کند.

 

امام جمعه کرج ادامه داد: حجاب زن نشانه تقوا و شخصیت اوست که امنیت در جامعه و هیجانات را آرام می سازد و همچنین حجاب زن جهاد اکبر در برابر یاوه گویی های دیگران و نوعی مبارزه با غرب و استکبار است.

 

وی بصیرت را یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا (س) خواند و گفت: حضرت زهرا یک شخصیت بصیر است و بصیرت این بانوی بزرگوار همراه با عزت است که این عزت و بصیرت فاطمی در نهایت عزت حسینی را در کربلا به وجود آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در عرصه‌های مختلف سیاسی حضور داشته‌ و مسائل جامعه زمانه خود را به خوبی شناخته و در دفاع از امامت و ولایت قیام کرد و تا پای جان ایستاد.

 

وی تصریح کرد: حرکات مرموزی در جامعه اسلامی در حال شکل‌گیری است از این رو بصیرت انقلابی و فاطمی بانوان و خواهران را می طلبد که لازم است بانوان فهیم و متدین برای مقابله با فتنه‌ها بصیرت خود را افزایش دهند و در این راه تلاش کنند.

 

امام جمعه کرج با بیان این که حضرت زهرا (س) برای احقاق حق خود تن به مذاکره نداد، خاطرنشان کرد: دخت نبی اکرم(س) تا لحظه آخر از حق خود دفاع کرد و با استدلال و برهان حق خود را ثابت کرد و آن را پس گرفت اگر چه در طول مسیر به ایشان ظلم کردند اما مذاکره نکرد و بر سر مبانی و اصول اصلی خود ماند بر این اساس ما هم به پیروی از بصیرت فاطمی و عزت حسینی باید اینگونه عمل کنیم.

 

وی ابراز کرد: اگر در یک مقطعی بنا شد مذاکره و گفتگو کنیم باید با عزت مذاکره کنیم زیرا  آن چیزی که معامله نخواهد شد عزت اسلامی ما است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به این که این اجتماع بزرگ دو پیام کشوری و استانی دارد، بیان داشت: پیام ملی این اجتماع این است که زن مسلمان بصیر در تمام عرصه های مختلف حضور دارد و پیام دیگر این اجتماع بزرگ خطاب به مسؤولین استانی است که خواهان اجرایی شدن قوانین مربوط به حجاب و عفاف در همه دستگاه‌ها و سازمان ها است چرا که هیچ انسان با شرافتی راضی نخواهد بود که گناه و معصیت و خطا در جامعه علنی صورت گیرد.

 

وی در پایان خطاب به مسؤولین و متصدیان امر فرهنگ در جامعه ابراز کرد: اگر مسؤولین فرهنگی استان نمی‌توانند اقدام شایسته ای در جهت برطرف کردن معضلات فرهنگی استان انجام دهند ما با کمک بانوان متدین و فهیم این اجتماع می‌توانیم این مظاهر فساد و منکرات را ریشه‌کن کنیم و وارد میدان شویم./801/پ202/ب

ارسال نظرات