۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۵۴۳۶۵
کارشناس مذاهب و ادیان:

شبهات وهابیت ناشی از جهالت و عناد با اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذاهب و ادیان با بیان این‌که فرقه ضاله وهابیت به عصمت و شأن پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اعتقادی ندارد و محبت به ایشان را گناه می‌شمرد، گفت: مکتب تشیع و بسیاری از مسلمانان برای اثبات مدعای خویش به ادله عقلی و نقلی استناد می‌کنند.
وهابيت

حجت الاسلام والمسلمین سید علی محمد مهاجری، کارشناس مذاهب و ادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شبهات وهابیت درباره اهل بیت(ع) اظهار داشت: شبهات وهابیت از روی جهالت و اختلاف مبنایی با مسلمانان است ‌و این فرقه ضاله به عصمت و شأن پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اعتقادی ندارد و محبت به ایشان را گناه می‌شمرد اما مکتب تشیع و بسیاری از مسلمانان برای اثبات مدعای خویش به ادله عقلی و نقلی استناد می‌کنند.

 

وی افزود: کسی که به متن آیات و روایات درباره اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) مراجعه کند؛ به عصمت، مقام و عظمت ایشان پی می‌برد و اگر اهل انصاف باشد اهل بیت(ع) را تأیید خواهد کرد.

 

کارشناس مذاهب و ادیان به آیه «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل‌البیت و یطهرکم تطهیرا» اشاره کرد و یادآور شد: آیات فراوانی در شأن اهل بیت(ع) و جایگاه حضرت زهرا(س) نازل‌شده چنان که در این آیه آمده است «خداوند فقط مى‏‌خواهد آلودگى را از شما خاندان پیامبر(ص) بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند».

 

وی ابراز داشت: بسیاری از مسلمانان از شیعه و سنی معتقدند که این آیه در حق پنج‌تن آل عبا در منزل امّ سلمه نازل‌شده است و هیچ ‌یک از زنان پبامبر(ص) مشمول این آیه نیستند چنان که طبق صریح روایات، ام سلمه» می‌خواست جزء اهل عبا باشد که رسول اکرم(ص) فرمودند «تو بر خیر و نیکی هستی اما این آیه مخصوص ما پنج‌تن است».

 

حجت الاسلام والمسلمین مهاجری تأکید کرد: همان گونه که پبامبراکرم(ص) فرمودند «خشم حضرت زهرا(س) به معنی خشم خداوند است» خوشحالی و ناراحتی حضرت فاطمه(س) نمایانگر حق و باطل است بنابراین ایشان جایگاه ویژه‌ای دارند که به طور طبیعی باعقل قابل‌درک نیست.

 

کارشناس مذاهب و ادیان به روایت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند «من در میان شما دو چیز گرانبها را بر جای می‌گذارم که اگر به آنها چنگ بزنید هرگز گمراه نمی‌شوید، کتاب خدا و عترتم (اهل‌بیتم) که از هم جدا نمی‌شوند تا این که در کنار حوض بر من وارد شوند».

 

حجت الاسلام والمسلمین مهاجری در پایان افزود: طبق روایت پیامبر اکرم(ص)، تمسّک جستن به ائمه اطهار(ع) موجب نجات از گمراهی است زیرا اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) در همه امور الگو هستند./908/ت302/ی

ارسال نظرات