۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۵۴۵۴۸
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

استان البرز نیازمند کتابخانه تخصصی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این که کتابخانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند گفت: تأسیس کتابخانه تخصصی در استان البرز ضروری است.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان که ظهر امروز در محل دفتر امام جمعه کرج برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت صدیقه طاهره(س) و لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، گفت: اگرچه امروزه گرایش به استفاده از فضای الکترونیکی و کتابخانه های دیجیتال افزایش پیدا کرده است اما آن چیزی که مورد توجه است مکتوبات و نوشته جات می باشد زیرا علوم مکتوب و فرهنگ مکتوب سرمایه یک ملت است.
 
وی با تاکید بر سازگاری کتابخانه های دیجیتالی با علوم روز بیان داشت: تاسیس کتابخانه های دیجیتالی با تکنولوژی روز گامی موثر در جهت ارتقا سطح آگاهی و دانایی افراد در جامعه خواهد بود از این رو تا جایی که امکان دارد باید کتاب الکترونیکی تقویت و توسعه پیدا کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: توسعه فیزیکی و زیرساختی کتابخانه ها یکی از موثرترین روش ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است اما تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب از آن مهم تر و حساس تر می باشد.
 
وی ادامه داد: سرانه مطالعه در جامعه ما در وضعیت مطلوبی قرار ندارد از این رو با ارائه راهکارهای موثر در تشویق به امر مطالعه و همچنین تجهیز و تقویت کتابخانه ها باید در راس فعالیت ها قرار گیرد.
 
امام جمعه کرج با بیان این که ترویج و گسترش ‌فرهنگ مطالعه در جامعه یکی از مطالبات رهبری است، یادآور شد: تحقق مطالبات رهبری در مساله کتابخوانی و تولید کتاب نیازمند تلاش جدی مسوولان و مردم می باشد بر این اساس با برنامه ریزی مناسب می توان موانع و مشکلات فرهنگ مطالعه را برطرف کرده و نگاه جدی به آن داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: تریبون ائمه جماعات فرصت مناسبی در جهت اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین تشویق خیران به احداث کتابخانه و اهدای کتاب است که باید به آن نگاه ویژه ای داشت.
 
وی با اشاره به اهمیت مطالعه در میان جوانان و نوجوانان یادآور شد: تاسیس ایستگاه های مطالعه در دانشگاه ها، مساجد و مدارس در راستای ارتقای سرانه مطالعه مفید راهکاری مناسب در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی است.
 
امام جمعه کرج در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد کتابخانه تخصصی در استان، خاطرنشان کرد: کتابخانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند بر این اساس می توان تازه های کتاب در عرصه های مختلف در ویترین ها قرار داد و همچنین با ایجاد کتابخانه تخصصی جامع و ارزشمند گامی موثر در این عرصه برداشت./801/پ203/ب4
ارسال نظرات