۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۵۸۹

خبرهای کوتاه فرهنگی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ اخذ 442 سند مالکیت موقوفات در مشهد، آغاز به کار رادیو زائر، رونمایی از پوستر آل یهود و برگزاری یادواره شهید صیاد شیرازی عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سال گذشته 442 سند مالکیت رقبات موقوفات مشهد مقدس اخذ شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد گفت: موضوع اخذ سند مالکیت موقوفات با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اولویت کاری این اداره قرار گرفت.

 

وی گفت: با توجه به تعداد موقوفات و رقباتی که هنوز سند شش دانگ ندارند، اولویت کاری خود در شش ماهه دوم سال گذشته را اخذ سند از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دادیم.

 

وی تصریح کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات بدلیل اهمیت در حفظ و حراست از موقوفات از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

حجت الاسلام  ذاکری با بیان اینکه بیشتر اسناد مالکیت اخذ شده در اسفند ماه سال گذشته صادر شده است افزود: با پیگیری اداره اوقاف ناحیه یک مشهد و همکاری اداره ثبت مشهد 399 سند در اسفند ماه سال گذشته صادر شد.

 

رییس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد با تاکید براینکه اخذ سند مالکیت رقبات در حفظ و حراست از حقوق موقوفات از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: موضوع اخذ سند مالکیت رقبات فاقد سند در دستورکار این اداره در سال جدید قرار گرفته است و امیدواریم با برنامه ریزی که انجام داده ایم بتوانیم برای تمام رقبات فاقد سند، سند مالکیت صادر کنیم.

 

تشرف بیش از 465 هزار زائر در بقاع متبرکه مشهد

سید محمد فتحی گفت: بیش از 465 هزار زائر در ایام تعطیلات نوروز زیارت بقاع متبرکه مشهد مشرف شدند.

 

رئیس اداره اوقاف ناحیه سه مشهد افزود: از ابتدای طرح آرامش بهاری 19 هزار و 531 نفر از کشورهای دیگر به زیارت امامزادگان مشهد آمدند.

 

وی تصریح کرد:امکانات رفاهی و سکونت زائران، برنامه های فرهنگی اجرا شده در بقاع متبرکه یکی از دلایل گسترده حضور زائران بوده است.

 

فتحی مطرح کرد: از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیشترین زائر را در این ایام پذیر بودیم.

 

رئیس اداره اوقاف ناحیه سه مشهد در ادامه گفت: 71 هزار و 161 نفر روز در زائرسراهای بقاع متبرکه و حسینیه های مشهد اسکان داشتند.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد، هزار و 504 نفر زائر خارجی در زائرسراهای بقاع متبرکه و حسینیه های مشهد اسکان یافتند.

 

فتحی در خصوص برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه مشهد عنوان کرد:در ایام نوروز در قالب طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی ، ویژه برنامه لحظه تحویل سال، سخنرانی سخنرانان برجسته کشوری، رادیو بقعه، اقامه نماز جماعت، هفت سین فاطمی و قرآنی، برپایی خیمه معرفت شامل غرفه کودک و نوجوان، مشاوره وقف، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی در دو بخش خواهران و برادران در بقاع متبرکه مشهد اجرا شد.

 

یادواره شهید صیاد شیرازی در مشهد مقدس برگزار می‌شود

یادواره امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و 4 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ، 24 فروردین ماه از ساعت 8:30 تا 12:30 با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ، فرمانده نیروی زمینی ارتش در محل سالن همایش‌های صبا صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 

خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خانواده امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، مسئولان لشکری، کشوری، شهری و استانی خراسان رضوی نیز از مهمانان ویژه این مراسم هستند.

 

لازم به ذکر است همزمان با این مراسم، برنامه‌هایی در مساجد، مدارس و ارگان‌ها در مشهد مقدس، درگز (محل تولد امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی) و سایر شهرها برگزار می‌شود.

 

همچنین رونمایی از کتاب شهداء ارتش، اهداء تندیس امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به خانواده شهداء ارتش، رونمایی از پویانمائی امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تولید شده در صدا و سیمای خراسان رضوی و برپایی اختتامیه مسابقه فرهنگی هنری "دلنوشته‌ای به شهید صیاد" از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این یادواره است.

 

رونمایی از پوستر آل یهود در جلسه‌ی پاتوق فعالان هنری و رسانه ای خراسان رضوی

نهضت مردمی پوستر انقلاب در جلسه‌ی پاتوق فعالان هنری و رسانه ای خراسان رضوی در تاریخ 25 فروردین ماه 94 از پوستر "آل یهود"اثر محمود آزادنیا، با موضوع محکومیت جنایات آل سعود رونمایی خواهد کرد. لوح فشرده‌ی حاوی فایل با کیفیت این پوستر در مراسم رونمایی در اختیار خبرنگاران و علاقه مندان حاضر در جلسه جهت توزیع مجازی و حقیقی قرار خواهد گرفت.

 

پیش از این نیز نهضت مردمی پوستر انقلاب، بزرگترین پوستر گروهی ایران با عنوان "بشنو اسرائیل" را با موضوع پایان کار اسرائیل، که با مشارکت بیش از 200 نفر از مردم وطراحی نهایی استاد مسعود نجابتی تولید شده بود رونمایی کرده و فایل آن را در اختیار مردم و رسانه ها قرار داده بود.

 

رادیو زائر مشهد  رسما آغاز به کار کرد

رادیو زائر مشهد با پخش برنامه  هر روز  از ساعت 11 تا 13 از صدای مرکز خراسان رضوی  آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام  علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسم افتتاح این رادیو با اشاره  به ظرفیت 25 میلیون زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، ایجاد فضاهای معرفتی و تعقلی را یک ضرورت دانست و گفت: مشهد الرضا به مثابه پایگاه معنوی اندیشه های جهان تشیع مطرح است و ارتقای فرهنگ زیارت و معرفت افزایی از مهمترین اهداف راه اندازی رادیو زائر است.

 

وی همچنین با اشاره به افزایش  پخش و تولید بخش زیارت سیما از ساعت 10:30 تا 14 ،  ابراز امیدواری کرد در آینده بتوانیم با اخذ مجوزهای لازم، بخش های زیارت سیما به شبکه ای ملی تبدیل شود و رادیو زائر نیز در بستر مستقلی فعالیت نماید که این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی مدیران ارشد دستگاه های مرتبط استان نظیر آستان قدس رضوی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی است./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات