۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۴۶۷۰
آیت الله موسوی جزایری:

کمبود معرفت به اهل بیت سبب ضعف دینداری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث‌های متوالی رسول اکرم(ص) درباره پیروی از خاندان مطهرش، گفت: روی گردانی از اهل بیت(ع) سست شدن عقیده و ضعف دینداری را در پی دارد.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ویژه برنامه «الکلمات الساطعه» که ظهر امروز از شبکه الاهواز پخش شد با اشاره به جایگاه بلند اهل بیت(ع) در شناخت دین و نشر علوم اسلامی بیان داشت: کمبود معرفت به اهل بیت(ع) سبب ضعف دینداری می شود.

 

وی افزود: شناخت اهل بیت(ع) فقط دانستن نام آن ها نیست بلکه مقصود دریافت آموزش های امامان و آشنایی با روح تعلیمات و علوم آن ها است.

 

امام جمعه اهواز گفت: قرآن و سنت از طریق اهل بیت(ع) دو منبع جاوید و مهم دریافت ارشاد و هدایت هستند و جدایی این دو از یکدیگر انحراف در عقاید و دین را به همراه خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به راه های تقرب به خداوند ابراز داشت: تنها راه مطمئن رسیدن به قرب الهی تمسک به این دو حبل متین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به دعای «السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و معدن الرساله و المثل الاعلی» بیان داشت: مثل اعلی همان اهل بیت(ع) هستند که علوم را مستقیما از پیامبراکرم(ص) دریافت می کردند.

 

آیت الله موسوی جزایری اهل بیت(ع) را الگوهایی ویژه از عقاید و ارزش ها توصیف و عنوان کرد: ائمه انسان های کاملی بودند که باید از آن ها پیروی کنیم.

 

امام جمعه اهواز اظهار داشت: در عقیده تشیع شناخت صحیح اهل بیت(ع)، شناخت پیامبر اکرم(ص)، شناخت خداوند، شناخت قرآن و زندگی سعادتمند است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به نشر علوم از سوی ائمه(ع) و حدیث رسول اکرم(ص) درباره ویژگی های امام محمد باقر(ع) اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمود؛ بعد از من شخصی از خاندان مرا خواهی دید که همنام من و شبیه من است، «ویبقر العلم بقرا» علم را می شکافد.

 

وی افزود: از مهم ترین امتیازهای امام باقر(ع) این بود که ایشان بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه و بلکه اسلام شمرده می شود و این نشان دهنده جایگاه این ائمه در نشر علوم اسلامی است.

 

امام جمعه اهواز در پایان اظهار داشت: انسان ها توانایی دیدن خداوند را ندارند اما برای رسیدن به کمالات خداوند باید از الگوهایی که خداوند برای آن ها قرار داده پیروی کنند و این الگوها همان اهل بیت(ع) هستند./9452/پ202/ب4

ارسال نظرات