۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۵۴۷۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد:

لزوم افزایش فعالیت رسانه ها در جهت مبارزه با فساد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که متأسفانه میکروب فساد در ساختار اداری کشور لانه کرده است، گفت: رسانه ها باید مراقب باشند موریانه های فساد انقلاب اسلامی را از درون نپوسانند.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار اعضاي بسيج رسانه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج رسانه استان که با هدف تببین شعار سال صورت گرفت، اظهار کرد: رسانه ها و اهالی مطبوعات از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند که باید انتقال دهنده ایده و آرمان های اسلامی و اصولی به جامعه هدف خود باشند.

 

وی اضافه کرد: سازمان بسیج رسانه و مطبوعات استان می بایست هر سال خود را بازنگری کرده و کیفیت کار خود را نسبت به گذشته افزایش دهد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: رسانه ها باید سه حوزه نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و جریان سازی فکری و تبادل اندیشه در جامعه را مورد توجه قرار دهند.

 

وی افزود: در حوزه نقد و نظارت باید رسانه ها به فعالیت مسؤولین نظارت کرد و در جای ممکن نقد مناسب با ادبیات فاخر و درست داشته باشند چرا که جامعه بدون نقد همواره در معرض آسیب ها و فسادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حوزه دوم رسالت رسانه مبنی بر اطلاع رسانی صادقانه و شفاف نیز گفت: نباید رسانه ها اجازه دهند افکار جناحی و حزبی در اطلاع رسانی آن ها نقش داشته باشند چرا که این موضوع ظلم به خدمت و خدمتگزاری در عرصه رسانه است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در جامعه سه نوع رسانه موافق، بی تفاوت و معاند نظام و ارزش های اسلام و کشور وجود دارد که نباید در مقابل معنادین نظام سکوت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که رسانه ها باید در مقابل معاندان نظام و ارزش های اسلام احساس مسؤولیت کنند، افزود: این گروه به نظام تهمت می زنند و ارزش های آن را زیر سؤال می برند به همین دلیل نباید در برابر آنها ساکت ماند.

 

وی در ادامه با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 94 انتخاب شده، با یادآوری نقش و مسؤولیت رسانه ها در راستای تحقق این شعار، خاطرنشان کرد: باید رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان فضای همدلی و همزبانی را در جامعه ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، افزود: متأسفانه در ساختار و مجموعه های اداری ما، میکروب فساد لانه کرده و به همین دلیل نیز رسانه ها باید مراقب باشند مبادا انقلاب اسلامی ما که به مثابه عصای سلیمان است، از درون توسط موریانه های فساد پوسیده شده و نظام دچار خدشه شود.

 

وی اضافه کرد: نالایقی برخی مسؤولان در اداره زیر مجموعه هایشان به حدی است که فساد در اداره ها رخنه کرده و از بین بردن این شرایط هم نیازمند روشنگری شفافانه و صادقانه رسانه ها است.

 

محسن زاهداحمدی، مسؤول بسیج رسانه خراسان شمالی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت این سازمان، اظهار کرد: هم اکنون 50 درصد رسانه های استان در حوزه بسیج رسانه فعالیت دارند که امید است این میزان طی سال جاری افزایش یابد.

 

وی با اشاره به این که طی سال گذشته برای اهالی رسانه و مطبوعات استان از سوی این سازمان دوره ها و کلاس های آموزشی در حوزه رسانه برگزار شده است، گفت: امسال نیز چهار دوره آموزشی در این زمینه برگزار خواهد شد.

 

زاهداحمدی افزود: رسانه های استان در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی و تلاش برای گسترش فرهنگ ناب اسلامی گام بر می دارند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات