۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۷۴۶
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

قرآن و مسجد باید محور کار فرهنگی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه قرآن و مسجد باید محور کار فرهنگی باشد، گفت: امام حسین(ع) روی نیزه قرآن خواند تا به ما بگوید که حتی اگر سرم از تنم جدا شود از قرآن جدا نخواهم شد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، در نشست فعالان فرهنگی و قرآنی که عصر امروز در سالن همایش‌های تبلیغات اسلامی استان زاهدان برگزار شد، گفت: هرچه ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی کار بیشتری انجام دهند هیئات مذهبی این سمت باید پرشورتر در امور فرهنگی حاضر باشند.

 

وی بیان کرد: کار فرهنگی را باید یک مجتهد جامع الشرایط تجویز کند، کار فرهنگی را کسی نباید از خود اختراع کند چرا آنچه جزء دین نیست به دین نسبت می‌دهیم؟!

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه قرآن و مسجد باید محور کار فرهنگی باشد؛ تصریح کرد: محور کار فرهنگی باید قرآن باشد به تعداد هیئات مذهبی باید جلسه قرآن داشته باشیم امام حسین(ع) روی نیزه قرآن خواند یعنی اگر سرم از تنم جدا شد سرم از قرآن جدا نخواهد شد کار فرهنگی و هیأتی باید در مسجد انجام شود چرا برای 10 جلسه در سال حسینیه می‌سازیم؟! ما خط را گم کرده‌ایم پولی که خرج گروه تواشیح می‌کنیم برای امور مسجد مانند مؤذن خرج کنیم کدام حدیث به تواشیح اشاره دارد؟!

 

وی افزود: چرا در ساخت اماکن و ساختمان‌ها از خداوند یاد نمی‌گیریم؟! خداوند دهان را مانند شکافی در صورت قرار داده که صدها کار را با آن انجام می‌دهیم باید با ساده‌ترین ابزار بزرگترین کار را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ریشه روضه در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ریشه روضه‌خوانی در قرآن کجاست؟ خداوند نخستین روضه خوان است خودِ او برای دختران جاهلی روضه خواند سوره شمس نماد روضه‌خوانی خداوند برای کافران است چون آنها مظلوم بودند خدا برایشان روضه خواند سوره بروج نیز نماد روضه‌خوانی برای مؤمنان است.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات، خود را برای انجام امور بیهوده، به زحمت می‌اندازیم فردی بیست سال عمر خود را برای اینکه قرآن را بر عکس حفظ کند، قرار داده بود و خیال می‌کرد کار فرهنگی کرده است گفت به من جایزه بدهید به او گفتم جایزه تو بیست ضربه شلاق است این چه نوع کار فرهنگی است؟!

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در توصیه به روحانیان اظهار داشت: از منبری‌ها تقاضا می‌کنم در منبرها از قرآن بگویید خدا به پیامبر می‌فرماید اگر می‌خواهی مردم را موعظه کنی از قرآن بگو روی نماز باید کار کرد مصداق صالحین در سلام نماز، یاران حضرت مهدی(عج) و شعیب (که به داماد خود آزار نمی‌رساند) هستند و یا مصداق مغضوبین را باید به مردم بفهمانیم.

 

وی اضافه کرد: تمرکز فعالان فرهنگی باید معطوف به سرمایه گذاری روی نسل جدید باشد مسجد خوب مسجدی است که جوانان بیشتری را جذب کند و مسجدی خوب کسی است که مشکل فرد یا مشکل جامعه را حل کند.

 

وی عنوان داشت: کار فرهنگی به اندازه توانایی و استعداد افراد باشد بسیاری از اموری که ما انجام می‌دهیم، مانند فروختن پوستین در بندرعباس است خانم‌ها جایی که برای بانوان تبلیغ می‌کنند از لباس رنگی استفاده کنند جلسات فرهنگی و قرآنی نباید از بیست دقیقه بیشتر شود زیرا مخاطب پذیرش ندارد فرقی بین بچه و بزرگ یا بانی و غیربانی وجود ندارد./831/پ202/ب4

ارسال نظرات