۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۵۴۷۸۲
معاون فرهنگی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

بزرگترین اعزام زائران حرم حسینی با حضور 500 زائر بار اولی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای بزرگترین طرح اعزام زائران حسینی(ع) و اعزام 500 زائر بار اولی از محل اجرای نیات واقفان به شکل رایگان به کربلای معلی خبر داد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این مطلب که یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش بر اساس تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری است اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش برای دومین سال پیاپی 500 زائر بار اولی از 29 استان در قالب 12 کاروان به کربلای معلی اعزام می شوند.

 

وی افزود: مراسم بدرقه زائران و آغاز این طرح 29 فروردین طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام در مرز مهران برگزار و 500 زائر بار اولی عازم عتبات عالیات خواهند شد.

 

شرفخانی با اشاره به اهداف طرح اعزام زائران حسینی یادآور شد: در راستای رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه برای نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش، این سازمان در نخستین گام، اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با اعزام زائر به عتبات عالیات نموده و پس از جمع آوری اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی به نام طرح زائران حرم حسینی کرده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 195 موقوفه درآمدزا شناسایی و پس از احصاء ارقام ریالی آن، تعداد سهمیه زائران هر استان مشخص و از روز 29 فروردین 500 زائر از 29 استان پس از تجمع در شهر مرزی مهران در قالب 12 کاروان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

 

وی در پایان متذکر شد: برای بهره برداری بیشتر زائران از این سفر معنوی با همکاری اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، 12 نفر از روحانیون و مبلغان به همراه کاروان ها به این سفر اعزام می شوند./1325/د101/ی

ارسال نظرات