۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۴۸۶۴
جانشین بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس:

حضرت زینب الگوی زنان در عرصه دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ جانشین بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس در دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت، گفت: حضرت زینب (س) الگوی زنان در عرصه دفاع مقدس بودند.
يادواره زنان شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نامی جانشین بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس در دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که پیش از ظهر سه شنبه 25 فروردین ماه در سالن مرکزی همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا گفت: زنان جایگاه  ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران دارند.


وی افزود: اگر نقش زنان در عرصه دفاع مقدس بیشتر از مردان باشد باید گفت که نقش آن ها کم تر هم نبوده است.


جانشین بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به تغییراتی که در بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس ایجاد شده است خاطرنشان کرد: با عنایت ریس ستاد نیروی مسلح سردار فیروز آبادی بخشی به عنوان نقش زنان در عرصه دفاع مقدس به بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس الحاق شد.


نامی با معرفی شهیده شهناز حاجی شاه به عنوان یکی از زنان تاثیرگزار در عرصه دفاع مقدس که در خرمشهر به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: محل دفن این شهیده بزرگوار به درخواست مادر ایشان در پادگان دژ خرمشهر است.


وی در ادامه صحبت های خود افزود: همچنین ما در عرصه دفاع مقدس مادرانی داریم که همچون خانم نجاریان پنج شهید تقدیم اسلام کرده‌اند و آنها به واقع اسوه صبر و مقاومت در تمام تاریخ هستند.


جانشین بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به حضور زنان و پرستاران در بیمارستان صحرایی برای مداوای مجروحان جنگی گفت: همچنین این خواهران گرامی با مدیریت در خانواده که نقش مهمی را دارد، امنیت فکری را برای رزمندگان فراهم کردند و نقش ارزنده ای را به جا نهادند.


نامی با اشاره به جنگ های صورت گرفته در سرتا سر دنیا خاطرنشان کرد: حضور زنان در این جنگ ها به اندازه ای نبود که زنان ما در سال های دفاع مقدس داشته اند و با الگو از حضرت زینب(س) نقش ارزشمندی را داشته اند.


وی جریان سازی فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید تنها از سوی زنان است واجب دانست و عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری دفاع مقدس تکرار عاشورا بود و همچنین ایشان می فرمایند که حرکت حضرت زینب(س) در کربلا همانند حرکت امام حسین(ع) بود و ایشان فرهنگ عاشورا را به خوبی منتقل کردند و این کار بزرگی است.


جانشین بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: اگر که حضرت زینب(س) این ماموریت عظیم را انجام نمی دادند، ما الگوی مناسبی در مقابل مبارزه با استکبار نداشتیم، از این رو انتظار می رود که این راه ارزشمند از سوی زنان ما ادامه یابد.


نامی با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران موفق شده است که فرهنگ شهادت را به سایر کشورها انتقال دهد، در پایان صحبت های خود افزود: ولی فقیه هدیه خدا و حضرت مهدی(ع) به ملت ایران است و باید به این هدیه خدا ارج نهاد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات