۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۵۵۰۲۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی زمینه ساز سعادت و رستگاری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحقق سبک زندگی اسلامی بسترساز سعادت و رستگاری جامعه می شود، گفت: باید بتوانیم با بهره گیری از آیات و نشانه های الهی که در قرآن و عترت وجود دارد سبب عزت زندگی فردی و اجتماعی خود شویم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با اشاره به آثار و اهمیت تقوا، گفت: تقوا امر ارزنده ای است که سبب جاودانگی و عزت نفس بشریت می شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که انسان باید تلاش کند تا در مسیر تقوا قرار گیرد، بیان داشت: تقوا محوری زندگی انسان را در مسیر  فلاح و رستگاری قرارداده و برکات و ثمرات بسیاری برای زندگی انسان دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، افزود: خانه ای که در آن تقوا باشد عزت و صلابت وجود دارد و جوانمردی و مردانگی تمام را می توان از طریق تقوا به دست آورد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که اگر بداخلاقی در مسیر زندگی ما انجام می شود باید در تقوا و ایمان خود مطالعه داشته باشیم، ادامه داد: بردن آبروی مؤمنان که از سوی شارع مقدس نهی شده حاصل از بی تقوایی بشر است و آیا واقعا یک عبد مومن خدا دوست دارد کسی سبب آبروریزی او شود تا چه بسا بخواهد به راحتی آبروی به دست آمده چندیدن ساله مومنان را بریزد.

 

وی با تاکید بر این که تقوامحوری تعالی بخش زندگی انسان است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا هر روزه نفس خود را دعوت به تقوا کنیم که اثرات گرانقدری برای زندگی ما ایجاد می کند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تحقق سبک زندگی اسلامی بسترساز سعادت و رستگاری جامعه می شود، گفت: باید بتوانیم با بهره گیری از آیات و نشانه های الهی که در قرآن و عترت وجود دارد سبب عزت زندگی فردی و اجتماعی خود شویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: انسان باید از فرصت های موجود برای بهره گیری از عقل سلیم، نقل احادیث و روایات و بهره گیری از آن استفاده کرده و از قرآن کریم و سیره علمی و عملی اهل بیت معصومین(ع) و بزرگان دینی استفاده داشته باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که در کنار احادیث اهل بیت(ع) کتب گرانقدری در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: باید از آثار عالمان دینی استفاده داشته که نمونه ارزشمند آن کتاب مفتایح الحیات آیت الله جوادی آملی است که سبب نجات بخشی می شود.

 

وی با اشاره به این که خانواده بهترین بستر برای تعالی جامعه است، بیان داشت: خانواده کارکردهای ارزنده و گرانقدری دارد که باید به نقش ارزشمند آن در جامعه توجه شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات