۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۵۵۰۲۵
نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد؛

لزوم ایجاد کارگروه ویژه مجمع خیران سلامت در استان البرز

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: راه اندازی کارگروه ویژه برای مجمع خیران در جهت بررسی مسائل و مشکلات در حوزه درمان و بهداشت استان ضرورت دارد.
لزوم ایجاد کارگروه ویژه مجمع خیران سلامت در استان البرز لزوم ایجاد کارگروه ویژه مجمع خیران سلامت در استان البرز امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست با هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان البرز که پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، با بیان این که خدمت به بندگان خدا و محرومان از بالاترین عبادت ها است، گفت: اسلام کار خیر را مایه پایداری انسان های خیر می داند و کار خیر مانند آب زلالی است که در مسیر خود حرکت می کند و صاحب کار را رشد و بالنده می سازد و به درجات عالیه می رساند.

 

وی ادامه داد: بیشتر توجه اهل تقوا آجل به آخرت است و کار خیر و عمل شایسته را سرمایه ای برای آخرت می دانند از این رو انسان های خیر همیشه پایدار هستند و اثرات کار خداپسندانه آنها همیشه وجود دارد.

 

امام جمعه کرج با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در کار خیر برای مسلمانان الگو هستند، اظهار داشت: ایمان و عمل صالح ارتباط متقابلی با یکدیگر دارند و در قرآن کریم آیات بسیاری به عمل صالح بعد از ایمان اشاره شده است بر این اساس در آموزه های قرآنی عمل صالح و خیر بازتابی از ایمان واقعی شخص است.

 

وی تصریح کرد: با وجود افراد توانمند در مجمع خیران سلامت، متاسفانه کارهای بزرگی در حوزه بهداشت و سلامت صورت نگرفته است از این رو باید با تلاش و همتی مضاعف در جهت بهبود شرایط کنونی استان قدم برداشته شود چرا که کار خیر ساعت کاری ندارد و مربوط به دستگاه و سازمانی نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این که برای رشد و نتیجه بخشی مجمع باید چشم انداز و اولویت سنجی صورت بگیرد، یادآور شد: راه اندازی کارگروه ویژه برای مجمع خیران در جهت بررسی مسائل و مشکلات در حوزه درمان و بهداشت ضرورت دارد.

 

وی افزود: اولویت‌سنجی و آشنایی با نیاز اولیه استان در حوزه درمان و سلامت می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات پیش رو در استان را رفع و از میان بردارد بر این اساس باید برآیند نیروها به سمت جلو باشد و در این مسیر نباید به صورت منشوری عمل کرد، بلکه به صورت لیزری عملی ساخت و از موازی کاری جلوگیری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز بر ضرورت مقدم داشتن پیشگیری بر درمان اشاره کرد و بیان داشت: لازمه تحول در بخش سلامت و درمان متمرکز شدن در ساختار سخت افزاری و نرم افزاری است از این رو باید با اقداماتی کارشناسانه در جهت رفع و دفع بیماری براییم و خیران سلامت بیش از گذشته در حوزه نرم افزار نیز وارد شوند.

 

وی در پایان با بیان این که مجموعه بهداشت و درمان با تاکید بر اهمیت کدگذاری و معین کردن شعار، خاطرنشان کرد: کدگزاری و تعیین کردن شعار یکی از رفتارهای موثر مقام معظم رهبری است که ذهن ها را به یک موضوع خاص متوجه می سازد از این رو مجمع خیران آگاهانه در این مسیر گام برداشته و از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند و شایسته است جلسات و نشست ها را به رفت و آمد مدیران و مسوولان بسنده نکنیم و به دنبال خروجی از این جلسات باشیم./801/پ202/ب4

ارسال نظرات