۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۵۵۲۶۶
آیت الله موسوی جزایری:

چنگ زدن به معارف اهل بیت بهترین روش برای پرهیز از اختلافات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری اختلاف را مایه نابودی جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: برای پرهیز از اختلاف چنگ زدن به معارف اهل بیت(ع) بهترین روش است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در ویژه برنامه «الکلمات الساطعه» که ظهر امروز از شبکه الاهواز پخش شد، بیان داشت: اعتقاد به اهل بیت(ع) پایه و اساس نظام اسلامی را تشکیل می دهند.

 

وی افزود: پایه های استوار کشور اسلامی و نظام اجتماعی ما اهل بیت(ع) هستند که به وسیله آن ها قانون اسلامی در کشور حکم فرما و نظم همه گیر شده است.

 

وی گفت: بدون شک در صورتی که نظامی پایه های سستی داشته باشد آن نظام نیرومند نخواهد بود.

 

امام جمعه اهواز بیان داشت: تکیه به اهل بیت(ع) و محور قرار دادن آن ها قانونی بوده که رسول اکرم(ص) آن را پیاده کرد و مسلمانان برای رسیدن به سعادت باید از این قانون پیروری کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عموی خوزستان با بیان این که رسول اکرم(ص) قرآن و اهل بیت(ع) را ریسمان محکم نجات مسلمانان معرفی کرد، اظهار داشت: شیعیان اهل بیت(ع) را ارکان نظام اسلامی خود قرار دادند و جوامع خود را بر این اساس بنیان نهادند.

 

وی در ادامه با اشاره به احادیث متواتر در زمینه اهل بیت(ع) و لزوم پیروی از آن ها ابراز داشت: در اصول کافی از اهل بیت(ع) به عنوان ارکان الارض یاد شده است.

 

آیت الله موسوی جزایری افزود: در مستدرک الصحیحین حاکم نیشابوری به نقل از رسول اکرم(ص) آورده است که همان گونه که ستارگان سبب نجات دریانوردان از غرق شدن در دریا می شوند اهل بیت(ع) من نیز سبب نجات امتم از نابودی و هلاک می شوند.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که پیامبر(ص) نگران آینده امت اسلامی بود اظهار داشت: نگرانی ایشان از تهاجم بیگانگان نبود بلکه اختلافات مذهبی ایشان را آزار می داد.

 

آیت الله موسوی جزایری در پایان اختلاف را مایه نابودی جامعه اسلامی توصیف و عنوان کرد: برای پرهیز از اختلاف چنگ زدن به معارف اهل بیت(ع) بهترین روش است./9452/پ202/ب4

ارسال نظرات