۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۴۸۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اقتدار و عظمت نظام اسلامی در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا- تولیت مدرسه امام صادق(ع) قائمشهر، حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه، دفاع از ارزش های دینی و جلوگیری از بی دینی را موجب سعادت انسان ها دانست و گفت: وجود ولایت فقیه خنثی کننده تلاش های دشمنان بر علیه نظام اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد صادق سليماني، مسؤول حوزه علميه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین، محمد سلیمانی، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر امروز در جمع کارکنان سپاه ناحیه قائمشهر با اشاره به آیه «أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ» بیان داشت: این آیه که در مورد استشهاد حضرت زهرا(ع) در خطبه فدکیه است از مفهوم سیاسی با ارزشی برخوردار است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: از مفاهیم سیاسی این آیه آن است که در زمان حضرت زهرا(س) مردم نه تنها تقوای ظاهر را رعایت نمی کردند بلکه از تقوای باطنی هم بی بهره بودند.

 

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر عنوان کرد:‌ خداوند متعال منشأ عصمت است و ائمه اطهار(ع) از کانون عصمت بهره مند هستند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که معصوم از کانون عصمت بحث می کند و چیزی جز حق بر زبان نمی آورد، اظهار داشت:‌ یکی از آیاتی که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به آن اشاره می کند «وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» است که نشان می دهد مردم در آن زمان از ایمان قوی برخوردار نبودند.

 

تولیت مدرسه امام صادق(ع) قائمشهر در ادامه با تأکید بر این که تقوا ظاهری انسان را در مسیر تعالی و سعادت قرار نخواهد داد، افزود: انسان باید قلباً هم تقوا را رعایت کند تا در از سعادت دنیوی و اخروی بهره مند شود.

 

وی با اشاره به تأثیر باطن بر ظاهر فرد گفت: اگر باطن انسان دچار مشکل شود و تقوای قلبی خدشه دار گردد ظاهر انسان هم به خطر می افتد.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع)، حضرت زهرا(س) را مطیع و تابع محض ولایت دانست و آن بانوی نمونه اسلام بهترین الگوی ولایت مداری برای جامعه امروز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به این‌که باید تابع محض ولایت باشیم، عنوان داشت: حضرت زهرا(س) تابع محض ولایت بود و نخستین شهیدی که در راه ولایت تقدیم کرد حضرت محسن بود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران، تبعیت از ولایت فقیه یک تکلیف مهم در نظام اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: تبعیت از ولی امر مسلمین جهان باید در عمل ثابت شود و تنها شعار دادن کافی نیست.

 

وی حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه، دفاع از ارزش های دینی و جلوگیری از بی دینی را موجب سعادت انسان ها دانست و ادامه داد: وجود ولایت فقیه خنثی کننده تلاش های دشمنان بر علیه نظام اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات