۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۵۸۹
استاد اخلاق حوزه علمیه:

آل سعود باطل‌ترین جریان طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی با بیان این که نفس و باطن دشمن درندگی است، گفت: دشمن همانند حیوانات درنده هر اندازه که عقب تر برویم پیشروی کرده و زیاده خواهی می کند؛ آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود این چنین هستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي مؤيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی استاد اخلاق حوزه علمیه عصر امروز در جلسه اخلاق مسجد علی مرتضی(ع) قم با بیان این که انسان باید در راه حق حضور داشته باشد، گفت: حضور در راه حق بسیار سخت است، اگر انسان در این مسیر استقامت داشته باشد در واقع به امام حسین(ع) اقتدا کرده است.

 

وی افزود: متأسفانه امروزه در جهان جریان ها و گروه های باطل بسیاری هستند که دست به هرکار ضد انسانی می زنند، به عنوان مثال امروزه شاهد حمله سگ وحشی صهیونیست ها به مردم مظلوم یمن هستیم، آل سعود یکی از باطل ترین جریان ها در طول تاریخ است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که دعا در زندگی انسان غوغا می کند، اظهار داشت: دعا کردن انسان سبب زیر و رو شدن او شده و تأثیرات خیر بسیاری دارد، امام سجاد(ع) در اواخر عمر خود خطاب به امام باقر(ع) پسرشان را به انس با دعا توصیه کردند.

 

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) همچنین فرمودند «ای پسرم از ظلم کردن به کسی که یاوری جز خداوند ندارد برحذر باش و بترس»، انسان ها در هر حالتی باید از ظلم کردن به دیگر افراد بپرهیزند به ویژه زمانی که شخص مظلوم کسی را غیر از خداوند ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی با بیان این که نفس و باطن دشمن درندگی است، ابراز داشت: دشمن همانند حیوانات درنده هر اندازه که عقب تر برویم پیشروی کرده و زیاده خواهی می کند؛ آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود این چنین هستند.

 

وی عنوان کرد: اگر انسان می خواهد رنگ خدایی بگیرد باید رذایل را از خود پاک کند، خداوند برای بندگان گناهکار دری برای عفو باز کرده است که توبه نام دارد؛ انسان باید توبه نصوح انجام دهد توبه نصوح به معنای توبه پاک و زلال و بدون برگشت است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این که«توبه نصوح این است که باطن انسان همانند ظاهر او بلکه بهتر از آن باشد» خاطرنشان کرد: دوگانگی بین ظاهر و باطن سبب آتشین و جهنمی شده دنیا شده است./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات