۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۵۵۷۸۸
حجت الاسلام مومنی:

مبلغانی که از فضای درسی فاصله نمی‌گیرند در امر تبلیغ موفق‌ترند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک طلبه نباید پس از ورود به عرصه منبر و تبلیغ، دروس فقه و اصول را کنار بگذارد بلکه باید درس‌های فقه و اصول را تا مجتهد شدن ادامه دهد؛ طلبه‌هایی که با درس و بحث سر و کار دارند در عرصه تبیلغ موفق‌ترند.
حجت الاسلام سيدحسين مومني

حجت الاسلام سیدحسین مومنی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره بر مهارت های تبلیغ گفت: یک طلبه نباید بعد از این که مبلغ و منبری می شود، دروس فقه و اصول را کنار بگذارد بلکه باید این درس ها را تا مجتهد شدن ادامه دهد تا وقتی که یک مجتهد هم پای منبرش می نشیند بتواند استفاده کند.

 

وی ابراز داشت: متاسفانه برخی طلاب با تکیه بر یک مهارت های خاص مانند صدا یا بیان فکر می کنند می توانند در عرصه خطابه وارد بشوند ولی به نظر من یک خطیب باید در مسیر اجتهاد قدم بردارد و حتما دستی در فقه و اصول داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: طلبه هایی که با درس و بحث سر و کار دارند با طلبه هایی که با درس فاصله گرفته اند در طرح مباحث روی منبر، دسته بندی مطالب ، استفاده از کلمات و اصطلاحات و چگونگی خروج از بحث کاملا می شود تشخیص داد.

 

وی تصریح کرد: طلابی که با فقه و اصول سر و کار دارند نسبت به موضوعاتی که قصد دارند روی منبر مطرح کند تاثیر گذاترند و این طلاب هیچ موقع دچار چالش در موضوعات نمی شوند؛ طلبه ها باید در ایامی به تبلیغ بروند که تلاقی با روزهای درسی نداشته باشد.

 

این مبلغ برجسته حوزوی در ادامه با تاکید بر ایام تبلیغی طلاب افزود: طلابی که تحصیل می کنند ورودشان به تبلیغ فقط در نیمه دوم رمضان، دهه ی اول محرم، دهه آخر صفر و فاطمیه دوم و ایام و مناسبت هایی است که فردای آن روز درس نداشته باشند؛ من جمعه شب را به خلاف شب جمعه، برای تبلیغ مناسب نمی دانم؛ فرصت‌هایی که طلبه فردا آن روز درس ندارد را می‌تواند به تبلیغ بپردازد.

 

حجت الاسلام مؤمنی گفت: طلاب محترم بدانند که هر کسی تاریخ مصرفی دارد؛ تاریخ مصرف طلاب در سنین پایین نیست بلکه در سنین بالا است بنابراین تا می توانند باید بر اندوخته هایشان را اضافه کنند./1325/ت302/ف

 

ارسال نظرات