۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۵۵۸۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم زمینه سازی برای حضور گسترده جوانان در آیین اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: باید زمینه حضور گسترده و پرشور جوانان در آیین انسان ساز اعتکاف بیش از گذشته فراهم شود.
حجت الاسلام خادمي- جلسه ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی خادمی، مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عصر امروز در نخستین نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در سال جدید، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، اظهار کرد: این ماه فرصت ارزشمندی برای کسب آمادگی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت ماه رمضان است.

 

وی در این نشست که ویژه مناسبت های ماه رجب با حضور اعضای این ستاد و مدیران دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان برگزار شد، با یادآوری فرا رسیدن ایام البیض و روزهای اعتکاف، ضمن اشاره به فضیلت و اهمیت این آیین الهی، خاطرنشان کرد: اعتکاف، فرصت مناسبی برای خلوت کردن بنده با خداوند متعال است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: اعتکاف عبادت ارزنده‌ای است که در ادیان پیش از اسلام نیز سابقه داشته و پیامبران الهی و اهل معرفت در طول تاریخ برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل بوده‌اند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که اعتکاف فرصت مناسبی برای نزدیکی به خدا و دوری از انحراف است، افزود: ایام اعتکاف موعد پالایش درون و پیرایش روح بوده و می بایست از آن حداکثر استفاده را برد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آثار و برکات بی شمار اعتکاف، اضافه کرد: اعتکاف عبادتی با اهمیت و با ارزش است که مساجد در زمینه نشر و فرهنگ سازی آن نقش مؤثری دارند به همین دلیل می بایست با ساماندهی و آماده سازی مساجد، فرصت خلوت گزینی و مناجات با خدا در مراسم اعتکاف را فراهم کنیم.

 

وی همچنین با یادآوری اهمیت و فضیلت ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب از ماه‌های عارفان و سالکان بوده و زیبنده است در این ماه مسلمانان بیش از سایر ایام سال از گناه دوری کرده و مشغول تزکیه نفس و توبه شوند.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر این که باید زمینه حضور گسترده و پرشور جوانان در آیین انسان ساز اعتکاف بیش از گذشته فراهم شود، خاطرنشان کرد: معتکف در سه روز گوشه‌ نشینی خود می‌ کوشد آگاهانه و خالصانه به درگاه الهی نزدیک شود و از سایه ‌سار محبت او بهره‌مند گردد و با توجه به این فرصت و ظرفیت ارزنده باید تلاش کرد شمار بیشتری از اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان از آن بهره مند شوند.

 

به گفته وی با تشکیل محافل معنوی و مجالس انس با قرآن و خدا و شناخت بیشتر حضرت باری تعالی می ‌توان گامی مؤثر در مصاف فرهنگی برداشت چرا که اعتکاف یکی از سنگرهای مقابله در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده که برنامه اعتکاف در استان کاملا مردمی برگزار شده و ستاد اعتکاف استان و شهرستان های مختلف نیز نظارت بر برنامه های در حال اجرا و نیز حمایت های نرم افزاری را بر عهده خواهند داشت.

 

گفتنی است، آیین معنوی اعتکاف در استان خراسان شمالی، امسال همزمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در بیش از 110 مسجد شهری و روستایی برگزار می شود.

 

ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال در استان نیز از ابتدای اردیبهشت ماه به مدت 10 روز به صورت اینترنتی انجام می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس http://www.tebyan-bojnurd.ir/default نسبت به نام نویسی اقدام کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات