۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۸۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

لحظه های معنوی ماه رجب فرصتی بی نظیر برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) گفت:‌ لحظه های معنوی ماه رجب فرصت های بی نظیر خودسازی است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع)‌ بر لزوم بهره گیری از فیوضات الهی این ماه تاکید کرد و بیان داشت: زمینه هایی که خداوند متعال برای عبودیت و بندگی انسان فراهم کرد متعدد و مختلف است و همه این فرصت ها، به رشد و بالندگی روحی و جسمی انسان کمک می کند.

 

وی با بیان این که لحظه های معنوی ماه مبارک رجب زمینه ها و فرصت های طلایی خودسازی و عبودیت است، ادامه داد: یکی از بارز ترین امور خداپرستی و به یاد خدا بودن اقامه نماز و مناجات با خداوند متعال است که در ماه رجب این زمینه ها شکوفاتر و آماده تر است.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران اضافه کرد: مناسبت ها و اعمال ماه رجب نشان از اهمیت این ماه عظیم و بابرکت است و در واقع ماه رجب،‌ دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است که باید از این بستری که خداوند مهیا کرده است استفاده درست شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ماه رجب وسیله  تقرب الهی است،‌ تصریح کرد:  شرط نزدیک شدن به هدف غایی خلقت که همان رسیدن به کمال حقیقی انسانی است، بندگی خالصانه و عبودیت ذات حق است که زمینه آن در این ماه بیشتر فراهم شده است.

 

حجت الاسلام شکریان ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

 

وی مراسم معنوی اعتکاف را عبادتی برای خودسازی بیان کرد و افزود: اعتکاف امری مستحب اما تأثیر معنوی آن به حدی است که برای معتکفان خاطرات زیبا، جاودانه و ماندنی به جا می گذارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: باید برای رسیدن به معرفت و محبت اهل بیت(ع) به اعتکاف نگاه عبادی و به جنبه خودسازی آن توجه شود.

 

وی به حضور و اشتیاق روزافزون جوانان و نوجوانان برای شرکت در فریضه اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند در نهاد همه انسان‏ها گرایش به معنویت و توحید قرار داده و این گرایش بایدد درست هدایت شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات