۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۵۶۰۰۹
حجت الاسلام مومنی:

منزلت مبلغ عامل از چند هزار عابد بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره روایت از امام باقر(ع) که شأن منزلت مبلغان را بیان فرموده است، گفت: بر اساس اگر مبلغ دین عامل به عمل خویش باشد یقینا منزلتش از چند هزار عابد بالاتر است.
حجت الاسلام سيدحسين مومني

حجت الاسلام سیدحسین مومنی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سلوک امام باقر(ع) گفت: اگر کسی به بیانات امامان معصوم(ع) توجه کند برای او راه گشا خواهد بود.

 

وی افزود: ما هرچه داریم از مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است؛ با توجه به بیانات امام باقر(ع) که به دست ما رسیده، سلوک آن حضرت برای همه مسلمانان نکات بسیار مهمی دارد؛ یکی از آن سلوک تاثیرگذاری در دین است که تنها انسان متخصص می تواند در دین تاثیر بگذارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) که فرمودند«عالم منتفع به علمه افضل من سبعین الف عابد» تصریح کرد: اگر عالمی از علمش بهره ببرد شأن و منزلت این عالم نزد خداوند از چند هزار عابد بالاتر است که مصداق کامل آن مبلغان دین هستند.

 

حجت الاسلام مومنی افزود: اگر مبلغ دین بر اساس کلام حضرت امام باقر(ع) عامل به عملش باشد یعنی آنچه که خودشان می گویند عمل کنند یقینا از چندین و چند هزار عابد منزلتش بالاتر است.

 

وی افزود: عمل یک مبلغ دین اهمیت بسیاری دارد که معمولا طلبه های امروزی عامل به علمشان هستند؛ کسانی که در مسیر تبلیغ و ترویج دین قدم برمی دارند منزلتشان فوق العاده است.

 

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: من در محضر یکی از علمای تهران بودم که ایشان بحث تبلیغ دین را مطرح کردند و گفتند تبلیغ دین از افضل قربات است  به معنای این که تبلیغ عین سلوک است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد: کسانی که در مسیر تبلیغ و ترویج دین قرار می گیرند این تبلیغ برای آنها طریق سیر الی الله خواهد بود بنابراین ما مبلغ دین را سالک الی الله می دانیم./1325/ت302/ف

ارسال نظرات