۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۰۹۷
معاون شهردار مشهد:

مشهد به خودی خود جایگاه جهانی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این که مشهد به خودی خود جایگاه جهانی دارد، گفت: مردم از سراسر جهان برای کسب معرفت به این شهر معنوی می آیند و آن را به جهان صادر می کنند بنابراین فعالان فرهنگی باید عمیق تر و دقیق تر این فرصت را فهم و استفاده کنند.
مشهد به خودی خود جایگاه جهانی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در همایش «مشهد جهانی تشکل های جهانی» که روزگذشته در فرهنگسرای زیارت برگزار شد، گفت: خدا مشهد را جهانی قرار داده است و این شهر معنوی تنها متعلق به مجاوران نیست.

 

وی افزود: این که سازمان کنفرانس جهانی، این شهر مقدس را جهانی نامگذاری کند یا نکند، فرقی ندارد زیرا این شهر از بدو به وجود آمدن جهانی بوده است و پایگاه های مقدسی که در این شهر ها وجود دارد روی ماهیت آن ها تأثیر دارد.

 

جلیلی، با بیان این که فراتر از این که انقلاب اسلامی نگاه جهانی دارد، مشهد به صورت ویژه جایگاه جهانی دارد، گفت: مردم از سراسر جهان برای کسب معرفت به این شهر معنوی می آیند و آن را به جهان صادر می کنند. بنابراین فعالان فرهنگی باید عمیق تر و دقیق تر این فرصت را فهم و استفاده کنند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی  شهرداری مشهد، با بیان این که در دیدگاه جهانی به نکاتی باید توجه داشته باشیم، تصریح کرد: آرمان های ما و نیز فرصت های ما جهانی است و عناصر و مراکزی در عالم وجود دارد که به ما می تواند استفاده برساند.

 

وی افزود: به عنوان یک فعال فرهنگی باید اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم. باید شناخت و اطلاعات خود را در ابعاد مختلف تقویت کنیم.

 

جلیلی، به برنامه های فرهنگسرای زیارت در آینده اشاره و اظهار کرد: تلاش براین است که زمینه آماده شود تا تشکل های مشهد در فضای منطقه ای، بین المللی و جهانی حضور فعال داشته باشند که دور از دسترس نیست و اگر از روش آن وارد شویم اتفاقاتی خوبی می افتد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی  شهرداری مشهد، با اشاره به دوره های آموزشی طراحی شده، تصریح کرد: این کلاس ها حتی در تشکل ها نیز می تواند برگزار شود و زمینه به روز شدن و بالا بردن اطلاعات در فضاهای منطقه ای و بین المللی را برای تشکل ها فراهم کنیم که اگر اطلاعات فزونی یابد، شیوه اداره تشکل ها و فعالیت های محلی ارتقا پیدا خواهد کرد.

 

وی خاطرشان کرد: تشکل ها پیشنهادات خود را ارائه دهند، قرار نیست، کار کلیشه ای انجام شود، بلکه متناسب با آرمان ها و راهبردها باید به شیو های جدید برسیم./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات