۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۵۶۱۰۸
آیت الله مجتهد شبستری:

اگر ولایت فقیه تضعیف شود معلوم نیست چه بر سر کشور خواهد آمد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری، گفت: امنیت و استقلال پایدار در کشور به برکت خون شهدا و نفس ولایت فقیه است و اگر ولایت فقیه و ارزش های دینی تضعیف شوند معلوم نیست چه بر سر مملکت خواهد آمد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صبح امروز با حضور در مدرسه شاهد و شرکت در همایش هفته سلامت، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در بیان ارزش و قدر نعمت امنیت مبنی بر این‌که «ایمنی نعمت خفیه است هرگاه وجود داشته باشد فراموش می شود و هرگاه از بین برود به یاد می‌آید.»، افزود: امنیت و سلامتی بزرگترین نعمت هاست و اگر در جامعه ای امنیت نباشد هیچ فعالیتی ممکن نخواهد بود، چرا که هر کسی به دنبال منافع شخصی خواهد رفت و در کشور هرج و مرج حاکم می‌شود.

 


وی افزود: همه جوامع بشری این دغدغه را دارند که به امنیت و آرامش فردی، اجتماعی، اقتصادی، جمعی و مانند آن دست یابند؛ زیرا امنیت به شکل مطلق آن، مطلوب جوامع بشری است.

 


امام جمعه تبریز اضافه کرد: امنیت یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و بالاتر و مهم تر از آن نیز نعمت سلامتی و تندرستی است، چرا که اگر کسی بیمار و از نعمت سلامتی محروم باشد، سایر نعم در نظرش بی اهمیت خواهد شد و حاضر خواهد شد تا تمامی اموالش را بدهد تا عافیت و تندرستی یابد.

 


وی با بیان این مطلب که تا انسان بیمار نشده است، قدر نعمت سلامتی را نخواهد فهمید، افزود: هر نعمتی که بیشتر در دسترس باشد، قدرش دانسته نمی شود و نعم امنیت و سلامت نیز از این دست از نعمت ها هستند.

 


آیت الله مجتهد شبستری بیان کرد: اگر به کشورهای جنگ زده از قبیل عراق، سوریه، افغانستان و یمن نگاه کنیم پی به امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران خواهیم برد.

 


رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امنیت، استقلال و پایداری که در جامعه ما حاکم است به برکت خون مقدس شهدا و نفس ولایت فقیه است و باید از این دو مهم تجلیل به عمل آید که در صورت گسترش این دو امر ضامن مصونیت کشور تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم از خطرات خواهد بود ولی اگر ولایت فقیه و ارزش های دینی تضعیف شود معلوم نیست چه بر سر مملکت خواهد آمد.

 


وی با اشاره به آیه شریفه «فلینظر الانسان الی طعامه/ انسان باید به غذای خود نظاره کند.»، افزود: انسان باید به غذایی که میل می کند نظاره و دقت کافی را داشته باشد تا از غذاهای حلال استعمال کند و همچنین منظور از طعام صرفا طعام جسمی نبوده و انسان باید به طعام روحی خود نیز نظاره کند تا از عقاید و افکار مسموم در امان بماند.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش کلیدی رسانه های جمعی در ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و بهداشت در جامعه خواستار فعالیت بیش از پیش این رسانه ها شد.

 


وی اذعان کرد: اگر شکر نعمت امنیت و سلامت در جامعه به جای آورده شود این دو نعمت به حد کمال خود خواهد رسید و در غیر این صورت، افزون بر از دست رفتن این دو موهبت مهم الهی، جامعه دچار هرج و مرج  و گرفتار بلایای آسمانی خواهد شد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این مطلب که شکرگزاری نعمت به دو طریق زبانی و عملی صورت می پذیرد، افزود: شکر زبانی، سپاس و تشکر از نعمت دهنده و با عبارت هایی مثل "الحمد لله" صورت می پذیرد و شکر عملی بالاترین شکر است، به کارگیری نعمت در راه صحیح و الهی است.

 


وی با تاکید بر این که شما دانش آموزان باید خوب درس بخوانید و از چیز هایی که شما را از درس باز می دارد پرهیز کنید، افزود: آینده کشور متعلق به شما عزیزان است و عمران و آبادانی کشور در گرو خوب درس خواندن، عالم شدن و به کارگیری آن است.

 

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر حفظ حجاب دانش آموزان دختر در مدارس، بیان کرد: یکی از شکر های عملی نعمت های الهی، حفظ حجاب و اقامه نماز در مدارس است.

 


لازم به ذکر است در پایان زنگ هفته سلامت در این مدرسه، از سوی آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به صدا در آمد./853/پ202/ب4

ارسال نظرات