۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۶۱۲۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

تقویت بنیه فرهنگی و اعتقادی افراد جامعه، آسیب‌های جنگ نرم را کاهش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، با تأکید بر نقش طلاب و روحانیان در افزایش سطح فرهنگ جامعه، گفت: تقویت بنیه فرهنگی و اعتقادی افراد جامعه، آسیب‌های جنگ نرم را کاهش می‌دهد.
حجت الاسلام سعيد فتحي

حجت‌الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اثرات مخرب ماهواره بر بنیان خانواده های ایرانی گفت: این عرصه، عرصه نبرد است و دشمن در جبهه مقابل ما با تمام تجهیزات و تمهیداتش در پی تخریب چهره اسلام و از هم گسستن پیوند های عمیق در خانواده های ایرانی است.


حجت‌الاسلام فتحی با اشاره به زیباپسندبودن فطرت انسان، اظهار داشت: قانون الهی تغییرناپذیر است، فطرت آدمی میل به زیبایی وکمال دارد، دشمن نیز از همین تمایل استفاده سوء کرده و با ظرافت تمام، سعی در زیبا نشان دادن فرهنگ نادرست غرب، رواج آن و تخریب فرهنگ اصیل و سنتی ایران دارد.


وی در ادامه افزود: استفاده از زیبایی در برنامه‌های ماهواره سبب گرایش خانواده ها و به ویژه جوانان و نوجوانان شده، غافل از اینکه باطن این برنامه ها مخرب و سم است و سبب تزلزل خانواده ها می‌شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: جوانان ایرانی با دو راهی که بر سر راهشان قرا گرفته، مواجه شده اند که این امر سبب افسردگی، سردرگمی و بحران هویتی در آنان خواهد شد و تنها راه نجات از این مخمصه، افزایش اعتقادات و باورهای دینی و شفاف سازی اهداف شوم دشمن برایشان است که در این میان وظایف طلاب و روحانیان پر رنگ‌تر به نظر می رسد.


حجت الاسلام فتحی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «اگر رهبر انقلاب نبودم، رییس فضای مجازی می‌شدم»، افزود: دشمنان فرهنگ اصیل ایران و باورها و اعتقادات دینی و مذهبی را نشانه گرفته اند و در راه رسیدن به اهدافشان از هیچ تلاشی دست برنمی دارند تا اینکه مردم را خواب کنند، استحمار کنند و بعد مملکت را به غارت ببرند.


وی با اشاره به نقش تأثیرگذار طلاب و روحانیان نسبت به اقشار دیگر جامعه، افزود: می‌توان با شلیک گلوله‌های معارف و دین از طریق رسانه، اینترنت و ماهواره در راستای انتقال اندیشه‌ها به مخاطبان و ایستادگی در مقابل دسیسه های فرهنگی دشمنان بهره برد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان آگاه ایران بارها برنامه های مرموز دشمنان را نقش برآب کرده اند، اما در زمینه جنگ نرم، حتی یک لحظه غفلت جایز نیست، این جنگ، جنگی زیرکانه و نامحسوس است و پیروز این میدان کسی است که هوشیارتر باشد و بصورت فعال، اقدامات طرف مقابل را رصد و جهت دفع آن اقدام کند.


فتحی در پایان با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: جنگ ما با دشمن در شرایط کنونی شکل تازه ای به خود گرفته و خبری از توپ و تانک نیست، امروزجنگ، جنگ افکار و عقاید است و ما نیز باید از حربه دشمن علیه خودشان استفاده کنیم و با تقویت بنیه فرهنگی و اعتقادی افراد جامعه، خود را در مقابل هجمه های دشمن ایمن سازیم./967/ت302/ح

ارسال نظرات