۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۵۶۱۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رشد شاخص های علمی دانشگاه ها موجب بالندگی کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، دانشگاه ها را منشأ تحول در جامعه دانست و با بیان این که محور علوم مختلف در دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد، گفت: تقویت و توسعه دانشگاه ها موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی خواهد شد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار رییس دانشگاه استان با بیان این که با فعال شدن انجمن خیران دانشگاه ساز، بخشی از مشکلات مالی دانشگاه ها رفع می شود، افزود: این استان در زمینه ساخت و تکمیل پروژه های علمی و آموزشی خود با مشکلات مالی زیادی مواجه است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هزینه مالی زیاد تکمیل ساختمان های دانشگاه استان خاطرنشان کرد: افرادی که توانایی مالی دارند به عنوان کار خیر و باقیات الصالحات، در ساخت و تکمیل دانشگاه گلستان همکاری کنند.

 

آیت الله نورمفیدی، دانشگاه را در معنای عام آن، مدرسه دانست و تصریح کرد: هر جایی که در آن درس خوانده شود، مدرسه است، بنابراین، دانشگاه از این نظر تفاوتی با مدرسه ندارد.

 

وی از خیران مدرسه ساز نیز خواست در زمینه ساخت دانشگاه و تکمیل فضاهای آموزشی، به دانشگاه های استان کمک کنند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که این کشور متعلق به همه آحاد جامعه است، تاکید کرد: درب دانشگاه باید به روی همه نیروهای متعهد با ظرفیت های مختلف علمی و مدیریتی باز باشد.

  

وی دانشگاه ها را منشأ تحول در جامعه دانست و با بیان این که محور علوم مختلف در دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد، تصریح کرد: تقویت و توسعه دانشگاه ها موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی خواهد شد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود افزود: داشتن کشوری قدرتمند و با صلابت در داشتن دانشگاه هایی اثرگذار و با شاخصه های علمی بالا است.

 

آیت الله نورمفیدی وجود دانشمندان و نخبگان جوان علمی را یکی از ویژگی های مهم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از شخصیت های علمی جهان ایرانی هستند که این نشان دهنده ظرفیت ملت ایران در رشد و توسعه علمی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دانشگاه علمی کاربردی در کاهش دغدغه اشتغال نسل جوان جامعه گفت: خوشبختانه این دانشگاه در مهارت های علمی و عملی تلاش های خوبی داشته و دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که دانشگاه برای انجام هر چه بهتر رسالت های سنگین خود باید چند ویژگی مهم داشته باشد، این ویژگی ها را شامل واقع بینی در عین آرمانگرایی، علم اندوزی برای پیشرفت کشور و استکبارستیزی بیان کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات