۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۵۶۲۳۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

سازمان بهزیستی باید در تحقق سلامت اجتماعی گام‌های اساسی بردارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: سازمان بهزیستی باید در پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و فساد اخلاقی با برنامه های ویژه و کاربردی وارد عمل شود و در تحقق سلامت اجتماعی گام های اساسی بردارد.
آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر امروز در دیدار قائم مقام رییس سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی، بیان داشت: سازمان بهزیستی در جلوگیری از بروز آسیب در کشور مؤثر است و به عنوان یک نهاد تأثیرگذار به شمار می‌رود؛ این سازمان در جامعه می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری به عمل آورد.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر این که نهادهای حمایتی باید ماهیگیری را به جای دادن ماهی به مددجویان سرلوحه امور خود قرار دهند خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باید ظرفیت ها و استعدادهای وجودی هر فرد را شکوفا کنند و با برنامه  آن ها را به زنجیره اقتصادی و فعالیت های جامعه پیوند دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: به منظور بررسی معضلات آسیب زا در جامعه باید بانک اطلاعاتی جامعی وجود داشته باشد و در این راستا مطالعات کمی و کیفی از سوی کارشناسان انجام پذیرد و همچنین راه‌های پیشگیری و درمان مورد بررسی قرار گیرد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح داشت: مصرف مشروبات الکلی در بین نسل جوان فاجعه‌ بار است و این معضل برای جامعه بسیار خطرناک می باشد؛ مسؤولان باید در جهت جلوگیری از این فاجعه‌ تلاش کنند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: سازمان بهزیستی باید در پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و فساد اخلاقی با برنامه های خاص و کاربردی وارد عمل شود و در تحقق سلامت اجتماعی گام های اساسی بردارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در رابطه با صدور مجوز مهدهای کودک گفت: سازمان بهزیستی باید در خصوص صدور مجوز تاسیس مهدهای کودک، نگاه و توجه اساسی و در راستای سلامت محیط  و مربیان مهدها، نظارت دقیق داشته باشد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: در جهت بررسی آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی، بکارگیری نیروهای با اخلاق و دارای انگیزه بسیار مهم است و این مهم نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

 

گفتنی است، سازمان بهزیستی استان مرکزی 65هزار نفراز معلولان و افراد بی سرپرست و بد سرپرست را تحت پوشش خود قرار داده است./842/پ202/ب4

ارسال نظرات