۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۵۶۲۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

رویکرد امام هادی تحقق سبک زندگی دینی در جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام هادی(ع) سبک زندگی دینی را در میان مردم محقق کرد، گفت: یکی دیگر فعالیت های امام هادی(ع) این بود که وکلایی را تربیت کرد تا بتوانند در کنار امام زمان(عج) رسالت خود را انجام دهند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام علی‌النقی(ع) که در مسجد امام هادی(ع) شهرستان آمل برگزار شد، با بیان این که نظام آفرینش براساس یک برنامه ریزی دقیق آفریده شده است، گفت: همه پیامبران که به رسالت مبعوث شدند تمام نگاه ها این بود چه عکس العملی نشان می دهند.


امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: خداوند منان فرموده است اگر مردم می خواهند من آن ها را دوست داشته باشم باید پیامبر الهی را دوست داشته باشند.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که رهبران دینی که روشنگری کرده و مدینه فاضله ایجاد می‌کنند در جهت کمال و انسانیت گام برمی‌دارند، تصریح کرد: خداوند منان برای رسیدن به کمال، سعادت و رستگاری پیامبران الهی را فرستاده است تا به سمت سیره الهی خودش دعوت کند.


وی با اشاره به این‌که از زمان آدم تا خاتم همه آمدند تا انسان را در مسیر تعالی قرار دهند، افزود: رویکرد این بزرگواران در این راستا بوده است تا کمال را به انسانیت رسانده و زمینه ساز نجات آنان شوند.


استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: مردم عصر انبیای الهی و امامان معصوم خود را با دستورات وفق ندادند و امروز که این همه درگیر هستیم به سبب فراموشی جریان غدیر خم است.


امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: اگر همه ما تحت ولایت امام علی(ع) باشیم هرگز نور الهی خاموش نمی‌شود و تلاش ایادی استکبار جهانی که در راستای خاموش کردن نور الهی است بی‌نتیجه می‌ماند.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که آل سعود مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیدند، گفت: رژیم سعودی با تجهیزات پیشرفته خود در کشور یمن به جنایت می پردازد که به خواست خداوند متعال زمین گیر می شوند.


وی تصریح کرد: لطمه ای که مسلمانان در طول تاریخ بر سر اسلام آوردند، هیچ قوم دیگری نیاورده است و این یعنی مسلمانان باید در کنار یکدیگر در مسیر وحدت و ترویج تعالیم والای دینی گام بردارند.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) در مسیر سختی و ظلم قرار گرفتند، گفت: امام هادی(ع) سبک زندگی دینی را در میان مردم محقق کرد و دیگر این که وکلا را تربیت کرد تا بتوانند در کنار امام زمان رسالت خود را انجام دهند.


وی با تأکید بر این که مسؤولان فرهنگی باید رسالت خود را به درستی انجام دهند، بیان داشت: برای مهمانانی که وارد شهر می‌شوند بنر زده می شود، ولی در شب شهادت امام هادی(ع) می بینیم شهر چه وضعی دارد.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که مردم ما پیشگام فعالیت های فرهنگی در سطح شهر هستند، تصریح کرد: باید دستورات دینی را در زندگی خود اجرایی کنیم تا بتوانیم به سعادت برسیم.


استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: زندگی ما باید براساس خواسته های اهل بیت معصومین(ع) باشد و اگر می خواهیم زندگی در مسیر کمال داشته باشیم این مسیر گرانقدر می تواند تعالی بخش انسان شود./1314/پ202/ح

ارسال نظرات