۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۵۶۲۷۸
کارشناس امور مذهبی:

محبت واقعی به اهل بیت به معنای اطاعت از امام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: محبت واقعی به اهل بیت(ع) محبت همراه با اطاعت امر از ائمه معصومان در اخلاق، رفتار و کردار ما و در عمل به خواسته ها و ترک نواهی مورد سفارش ایشان است.
حجت الاسلام هادي شيخ استركي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد شیخ استرکی کارشناس مذهبی، سه شنبه شب در مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت امام هادی(ع) در حسینیه فاطمیون خیابان نطنز کاشان گفت: محبت ادعایی به اهل بیت(ع) محبت واقعی و راستین نیست بلکه محبت به ائمه معصومان یعنی انسان مومن و شیعه هر چه که در مورد رضایت و سفارش آنها است در زندگی فردی و اجتماعی خود انجام دهد و هر چه که مبغوض و مورد نارضایتی و نهی آنها است انجام ندهد.

 

وی با تاکید بر اینکه محبت واقعی به ائمه اطهار(ع) همراه با اطاعت از خواسته و توصیه های دینی و اسلامی این ذوات مقدسه است افزود: محب واقعی معصومان کسی است پا جا پای آنها بگذارد.

 

به گفته وی، محبت ادعایی بی فایده است و شیعه نمی آورد بلکه باید دنبال امام رفت و در اظهار محبت به خدا و اهل بیت (ع) آنچه که از ما در رفتار عملی می خواهند در زندگی انجام دهیم.

 

این کارشناس مذهبی گفت: محبت ادعایی یعنی اینکه ما بگوییم امام هادی (ع) و سایر ائمه را دوست داریم و محب آنها هستیم اما هنگام گناه و معصیت و تهمت، غیبت، افترا مومن خودداری نکنیم و مرتکب این نواهی و گناهانی شویم که خدا و حجت هایش ترک آن را سفارش کرده اند.

 

حجت الاسلام شیخ استرکی، تجلی و تبلور محبت واقعی به ائمه اطهار (ع) را در تمام اعمال و رفتار زندگی ما تاکید کرد و گفت: محبت به اهل بیت (ع) تنها در برگزاری مراسم سوگواری شهادت یا شادی و تو لد آنها نیست بلکه محبت واقعی به ائمه معصومان اطاعت عملی در رفتار و پیروی از تعالیم انسان ساز آنها است.

 

وی در ادامه با اشاره به غیبت امام زمان(عج) گفت: حضرت صاحب الامر به خاطر سوء عمل و بدکاری ما در پس پرده غیبت است یعنی عدم اطاعت ما از خواسته های ائمه و عدم تطابق رفتار ما با آنچه که مورد رضایت آنها است حاجب ما و حضرت مهدی (عج) شده است.

 

به گفته وی، ما با بررسی اعمال خود در شبانه روز می توانیم  متوجه شویم در محبت واقعی و عملی به اهل بیت (ع) چقدر نزدیک و مورد رضایت و قبول آنها هستیم.

 

این کارشناس مذهبی، تجدید نظر در اعمال و رفتارمان در زندگی فردی و اجتماعی را تاکید کرد و گفت: ارزیابی معاشرت، معاملات و سخنان ما در شبانه روز بیانگر میزان محب واقعی ما ائمه معصومان(ع) است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و فضیلت بیشمار ماه رجب و آثار و برکات عظیم آن گفت: ماه رجب بهترین فرصت خودسازی، رشد و کمال انسانی در تقرب به خداوند و جمیع خوبی ها است.

 

حجت الاسلام شیخ استرکی ماه رجب را جاده میان بر رسیدن به خدا دانست و گفت: همه با شکرگذاری از اینکه بار دیگر فرصت تنفس و حیات در ماه پربرکت رجب و فضایل آن را پیدا کردیم می توانیم به درک احسن از این فرصت طلایی محبت به اهل بیت(ع) را با اعمال و رفتار مرضی آنها واقعی و راستین کنیم.

 

شایان ذکر است، در مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت امام هادی(ع) به همت کاروان هیات بصیرت حسینی پیاده روی کربلا و مجمع خادمان حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در حسینیه فاطمیون خیابان نطنز کاشان برگزار شد و قرائت زیارت با فضیلت جامعه کبیره امام هادی(ع)، مداحی و سینه زنی و توزیع ختم برگه های صلوات با ختم 50 هزار صلوات بر محمد و آل محمد  هدیه به روح مطهر و مقدس امام علی النقی(ع) از جمله برنامه های این مراسم بود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات