استاد حوزه علمیه:
رسیدن به معرفت الهی در گرو اخلاص و عمل است
خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) کرمان با بیان این که معرفت و عمل، علت و معلول یکدیگر هستند، گفت: برای کسب معرفت الهی باید به اهل بیت(ع) رجوع کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، حجتالاسلام حسین افاضاتی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) امروز در جمع طلاب این مدرسه با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: طلبهها باید به زیارت جامعه کبیره توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که در آن مفاهیم گستردهای نهفته است.
وی با بیان اینکه در زیارت جامعه کبیره صد مرتبه الله اکبر آمده است، افزود: امام علی(ع) در این زیارت میخواهد بگوید که عظمت خداوند بسیار بالا بوده و ستودنی است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه خداوند ائمه اطهار(ع) را از نور خلق کرده است، اظهار داشت: در این زیارت آمده که همه مخلوقات دور آنها میگردند و درود میفرستند.
وی خاطرنشان کرد: احترام کردن به امامان معصوم(ع) واجب است چرا که خداوند در سوره نور فرمودهاند که آنها را احترام کرده و درود بفرستید.
حجتالاسلام افاضاتی با اشاره به داخل شدن سوره نور در این زیارتنامه ابراز داشت: خداوند در وصف ائمه اطهار(ع) میفرماید شما را در بیوت قرار دادهام؛ اما بیوت در این جا به معنای خانه نیست. منظور از بیوت جسم و بدن دنیایی است، خداوند اذن داده است که این بیوت درجه بالایی داشته و همه اجزای آن مشغول به ذکر الهی باشد.
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه این دنیا تنها به واسطه وجود ائمه اطهار(ع) ارزش پیدا کرده است، افزود: امام هادی(ع) در حدیثی خود را بیوت اذنالله نام برده است.
وی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: عملی قبول نمیشود مگر همراه آن معرفت باشد و معرفت ایجاد نمیشود مگر با عمل همراه باشد.
استاد حوزه با بیان اینکه معرفت و عمل علت و معلول یکدیگر هستند، ابراز داشت: برای کسب معرفت باید به اهل بیت(ع) رجوع کنیم تا بتوانیم به معرفت الهی دست پیدا کنیم.
حجت الاسلام افاضاتی در ادامه افزود: منظور از معرفت اولی، معرفت اجمالی است که باید یک شناخت اندک از خداوند و راه هدایت داشته باشیم تا اعمال ما مورد قبول قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه عمل بدون شناخت عبادت شرک است، اظهار داشت: هرکس هدایت عامه را نداشته باشد در حال عبادت کردن بت است.
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان این که منظور از معرفت دوم، معرفت تفصیلی است، ابراز داشت: با داشتن علم اجمالی به خداوند و انجام واجبات و ترک محرمات به معرفت دوم دست پیدا میکنیم.
وی در پایان با اشاره به این که با داشتن اخلاص و عمل صالح به درجات بالا دست پیدا میکنیم، گفت: ائمه اطهار کاملترین اشخاص در معرفت به خداوند بوده و ما باید از آنها درس بگیریم./972/پ202/ح
ارسال نظرات