۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۵۶۴۱۵
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم تجلیل از پدران آسمانی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از پدران آسمانی همزمان با میلاد امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در گلزار شهدای مشهد برگزار می شود.
جشن پدران آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یاسر سرافراز، مسؤول ستاد استانی پدران آسمانی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به جایگاه پدران آسمانی، اظهار کرد: مراسم پدران آسمانی در حقیقت یک جشن خودجوش، مردمی و ذاتی برای پدران شهید است که اسوه ایثار هستند.

 

 وی اضافه کرد: یکی از روش های موثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از پویاترین و نزدیک ترین وابستگان شهدا است؛ فرزندان شهدا به عنوان بهترین پشتوانه عملی می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند و برگزاری مراسم پدران آسمانی می تواند بهترین فرصت برای این منظور باشد.

 

سرفراز افزود: برای رسیدن به این هدف باید لشکری از خوبان با بصیرت، ایمان، اخلاق و همت گرد هم آیندو به عنوان فعالان و بر گزار کنندگان این جشن بزرگ باشند. 

 

 وی خاطر نشان کرد: این طرح به مناسبت روز پدر و در آستانه سیزدهم رجب روز میلاد امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در گلزارهای شهدای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

مسؤول ستاد استانی پدران آسمانی تصریح کرد: امسال در سه نقطه از شهر مشهد بالن هایی به هوا فرستاده می شود که حاوی بخشی از وصیت نامه های شهدا است، این بالن ها پس از این که از هوای موجود تخلیه شدند، باز می شوند و وصیت نامه ها در تمام شهر پراکنده می شود تا به دست مردم برسد.

 

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی قصد دارد برای عموم مردم از برگزیده وصیت نامه های شهدا دلنامه هایی تنظیم کند و در قالب دفترچه به مردم ارائه دهد. 

 

سرافراز گفت: برای اولین بار در مشهد افزون بر گلزار شهدای بهشت رضا(ع) این مراسم در گلزار شهدای خواجه ربیع هم برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است این طرح که از سال 1382 کلید خورده است در سال 1384 رسمیت یافت و بعد از سال 1384 حدود دو سال در مشهد و بعد از آن در تهران و کلیه استان های کشور برگزار گسترش یافت./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات