۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۶۴۵۰

فعالیت بیش از 700 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیر خانه  کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز در جمع فعالان فرهنگی کانون های مساجد استان در رشت افزود: آسیب شناسی فعالیت های کانون های مساجد یکی از مسائل ضروری است چرا که با ارزیابی نقاط ضعف و قوت کانون ها شناسایی خواهد شد.

 

وی با بیان این که تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان به 700 کانون ارتقا یافته است، بیان کرد: در زمان حاضر 23 کانون تخصصی در استان در رشته های مختلف فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم اظهار داشت: آموزش، پژوهش، کتابخانه ای، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، ورزشی،IT، نشست های چهره به چهره، ولایت، قرآن، عترت، همایش ها و مناسبت ها، مهدویت، مشاوره، ایثار و شهادت، نظارت و ارزشیابی، سمعی و بصری، عفاف و حجاب از جمله فعالیت های کانون های تخصصی مساجد استان است.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با تنوع بخشی به برنامه ها و تعمیق ریشه های نظری و عملی آن و دیده بانی فضای فرهنگی کشور در راستای وصول جایگاه واقعی مساجد در جمهوری اسلامی نقشی بی بدیلی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 71 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با شبیخون فرهنگی تشکیل شدند، اظهار داشت: کانون ها باید با بهره گیری از اتاق فکر، برنامه ریزی مناسبی در اجرای فعالیت های تخصصی در مقابله با توطئه های دشمن داشته باشند.

 

مسؤول دبیر خانه کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان، خواستار اجرای برنامه های نو و ویژه در مباحث مختلف به ویژه آموزشی شد و گفت: همه فعالیت ها باید پیوست مسجدی داشته باشد و انتظار از کانون های مساجد در این زمینه ویژه است.

 

وی با اشاره به نقش این کانون‌ها در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه گفت: امروز کانون‌های مساجد به عنوان مهم ترین سنگر ترویج ارزش های دینی درسطح جامعه نقش آفرین هستند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان این که باید حضور جوانان در مساجد پر‌رنگ‌تر باشد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه را برای حضور حداکثری نسل جوان در مساجد فراهم خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: حضور جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار امیدوار کننده است و جوانانی که هر لحظه آماده انجام فعالیت در مساجد و هیأت‌های مذهبی هستند برای خدمت در این مکان ها از یکدیگر سبقت می گیرند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم در ادامه از وجود بیش از دو هزار مسجد در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 700 کانون فرهنگی و هنری مساجد در فعالیت می کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات