۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۵۶۷۶۲
خطیب جمعه نجف آباد:

یمن، میدان شکسته شدن شاخ مستکبران جاهل عالم شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به شکست مفتضحانه آل سعود و وهابیت در کشور یمن، گفت: وحدت میان قبایل و مذاهب یمن و اتکا بر توانایی و عزتشان سبب شد، تا بار دیگر جهان اسلام شاهد پیروزی حق بر باطل باشد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای گفت: اکنون با نزدیک شدن به زمان نوشته شدن متن توافقنامه مسؤولان در شرایط حساسی به سر می برند و باید تمام تلاش خود را در جهت نوشتن قطعنامه با دقت هر چه بیشتر انجام دهند.

 

وی در ادامه بیان داشت: ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نه مأمور به نتیجه و باید در این مرحله نیز همانند مراحل قبل از هیچ تهدید دشمن نهراسیم و ادامه راه را در جهت عزت و کرامت این نظام و مردم گام برداریم.

 

حجت الاسلام حسناتی اتحاد خالصانه و مدبرانه مردم یمن را اصلی ترین عامل در موفقیت آنان برشمرد و افزود: کشور یمن از جمله کشورهای فقیری است که از زیرساخت های اصلی تهی است و با این همه آن چه داشت در این نبرد ویران شد ولی صبورانه ایستادند و خداوند وعده نصرت مستضعفان عالم را بار دیگر به جهان کفر نشان داد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اتحاد مردم، ارتش، قبایل و مذاهب مختلف یمن و شناخت دشمن و اتکا به توانایی و عزت خویش سبب شد تا بار دیگر شاخ مستکبران جاهل عالم که به نام اسلام و قرآن سال ها است کشورهای اسلامی را به آتش کشیده اند، شکسته شود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به سالروز ولادت امام جواد، که از ولادت های بابرکت در عالم تشیع است، گفت: اعجازهای الهی در هر عصر و دوره ای به مقدار نیاز و ظرفیت مردم آن دوره است و امام جواد(ع) با آن سن کمشان در آن دوران در بیشتر مناظرات علمی با اندیشمندان مذاهب و قومیت های مختلف با زبان خودشان گفت‌وگو کردند.

 

وی با اشاره به سالگرد حادثه حمله نظامی به طبس نیز افزود: این حادثه از اعجازهای الهی است و خداوند با دو عامل امدادهای غیبی و بازوی مجاهدان اهل حق را نصرت می دهد و این مجاهدت ها گاهی حضور در پای صندوق های رأی، شرکت در راهپیمایی باشد که قدرتش از چندین عملیات بیشتر است.   

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به بزرگداشت شیخ بهایی و روز شوراها بیان کرد: نجف آباد از جمله معدود شهرهایی است که به برکت وجود عالم، فقیه، ریاضی دان و معماری چون شیخ بهایی بنا نهاده شد و امروز نقشه این شهر در دنیا نمونه است و یکی از وظایف بسیار مهم شوراها باید نگاه به مسائل کلان شهر باشد.

 

وی با توصیه به اعضای شورای شهر و مسؤولان شهرداری در جهت حفظ کاربری زمین های خارج از محدوده شهر گفت: قدیمی ترین میراث این شهر، نقشه اولیه شهر است که متاسفانه در سال های اخیر و در توسعه شهر نتوانسته است حالت اولیه خود را حفظ کند و از اصول اصلی در نگه داشتن این میراث غفلت شده است.

 

امام جمعه نجف آباد در خطبه اول و در ادامه سخنان هفته های گذشته پیرامون احسن اعمال و شادی و سرور واقعی افزود: تربیت عقلانی یکی از ملاک های شادی واقعی است و برای رساندن یک جامعه به شادی باید قوه عقل جامعه را بالا ببریم.

 

وی در ادامه بیان داشت: عاقل ترین حاکمان در طول تاریخ حاکمانی هستند که مردم را در جهت رشد فرهنگی، عقلی، شکوفایی استعدادها، استقلال فرهنگی و سیاسی  تقویت کنند و دین اسلام سرآمد و نمونه در این نوع تربیت است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات