۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۰۶۳
امام جمعه موقت کاشان:

چالش های فرهنگی و خانوادگی بیش از مشکلات اقتصادی جمعیت کشور را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با تاکید بر این که چالش های فرهنگی و آسیب های خانوادگی بیش از مشکلات اقتصادی جمعیت کشور را تهدید می کند، گفت: در ازدیاد نسل فراتر از رفاه اقتصادی توجه به بلوغ خانوادگی دارای اهمیت بسیار است.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا سرمایه انسانی را یکی از بزرگ ترین سرمایه‌های مدیریت جوامع٬ برای رسیدن به آرمان‌هایش دانست و گفت: بزرگ ترین سرمایه قابل استفاده برای ایستادگی و مقاومت در برابر استبداد و زورگویی قدرت‌های جهانی٬ ملتی با بصیرت٬ فهیم٬ اهل جهاد و کوشش در راه آرمان‌هاست.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: بنابراین آنچه که سرمایه بزرگ جمعیت را مورد تهدید قرار می‌دهد قطعاً در راستای نابودی و اضمحلال فرصت‌های تاریخی قلمداد خواهد شد.
حجت الاسلام احتشام افزود: نیروی اصیل برای پیشگام بودن در صحنه‌های مختلف سیاسی٬ فرهنگی٬ اقتصادی و اجتماعی نیروی جوانی و نشاط فرزندان انقلابی ملت‌هاست؛ مسؤولان جمهوری اسلامی‌ باید در برابر تئوری‌ها و فرضیه‌های وارداتی فرهنگ غرب مبنی بر کنترل جمعیت با فضا سازی مناسب ایستادگی کنند و بدانند امروز تکثیر نسلی با استعداد و متعهد عمق استراتژیک ملی محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند زمانی که عده‌ای با کدهای اشتباه وارداتی جلو ازدیاد نسل را گرفتند اشتباهی بزرگ و غلطی فاحش انجام دادند٬ که زدودن آثار مخرب آن نیاز به فعالیت‌های عمیق فرهنگی دینی و ملی دارد.
امام جمعه موقت کاشان بر تلاش همگانی به منظور تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: همه باید کوشش کنیم تهدیدهای موهوم در ازدیاد نسل را به فرصت‌های معقول تبدیل کرده و ملتی پر جمعیت ولی با استعداد‌های درخشان و نشاط علمی٬ اجتماعی٬ سیاسی و انقلابی تربیت کنیم.
حجت الاسلام احتشام گفت: قطعاً در جغرافیای زندگی امروز بشر کشورهایی با جمعیت‌های میلیاردی یا چند صد میلیونی وجود دارند که توانسته‌اند با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و استعداد‌های بومی با تهدید ها مبارزه کنند؛ آنچه در ازدیاد نسل مهم است فرق گذاشتن بین علت‌ها و معلول‌ها است.
وی ادامه داد: مبارزه با معلول اگر با ساماندهی علت‌ها همراه نباشد نتیجه بخش نخواهد بود؛ باید کارشناسان اجتماعی٬ اقتصادی و فرهنگی ساز و کارهای نسلی متعهد و با نشاط را در مرحله نظر و عمل شاخصه یابی کنند.
امام جمعه موقت کاشان افزود: اگر بتوانیم هم زمان با تحصیل برای جوانان وسایل رفاه و معیشت را با استفاده از ظرفیت‌های دوران جوانی فرهنگ سازی کنیم که جوان ما بداند در کنار تحصیل می‌تواند از آموزش‌های خود سود آوری داشته باشد مانند نمونه‌های بسیار در نسل گذشته مشکلات اقتصادی قابل حل خواهد بود.
حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: آنچه که بیش از مشکلات اقتصادی جمعیت‌های زیاد را تهدید می‌کند چالش‌های فرهنگی و آسیب‌های خانوادگی و روانی است که در کنار بلوغ جسمی باید با برنامه‌های متقن بلوغ خانوادگی را برای جوانان خود تعریف کنیم.
وی ابراز تصریح کرد: خودباوری و استفاده از نیروهای داخلی با قوت تمام به دختران یا پسران جوان القا شود که همانگونه که جوان ما برای نشاط به دنبال ورزش٬ استفاده از رسانه‌ها٬ شبکه‌های اجتماعی و فیلم‌ها روی می‌آورند تشکیل خانواده یکی از شاخصه‌های نشاط‌مندی را تشکیل خواهد داد.
امام جمعه موقت کاشان در پایان گفت: نکته اساسی اینجاست که ما باید تأهل و تشکیل خانواده را از موجودی تحمیلی و سخت افزار به صورت تشویقی و نرم افزار تبدیل کنیم و به طور حتم این کار شدنی است./836/ت302/ج

 

ارسال نظرات