۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۵۷۱۵۳
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی:

مراسم معنوی اعتکاف در 95 مسجد گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: 95 مسجد در استان برای برگزاری مراسم اعتکاف پیش بینی و در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای عبادت، بندگی و خودسازی است که خداوند متعال این نعمت را در ماه رجب نصیب بندگانش کرده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به فضیلت های ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و ماه مبارکی است که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که ماه رجب مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان است، افزود: این ماه پر فضیلت در برخی از روایات نیز با عنوان شهرالولایه و همچنین شهر الله نیز معرفی شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که اعتکاف منشأ تاریخی و قرآنی دارد و در سیره معصومین(ع) روایاتی وجود دارد که این بزرگواران مراسم اعتکاف را برگزار می کردند، خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی یکی از سنت هایی است که محدودیت مکانی دارد ولی محدودیت زمانی ندارد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: اعتکاف، سنت نیکویی است که از پیامبران به یادگار مانده و تا امروز ادامه یافته است و هر ساله مشتاقان و طرفداران بیش‏تری پیدا می کند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که اعتکاف دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است افزود: آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، دریافت پاداش بسیار، میهمان شدن خدا درخانه او، شرافت یافتن به تلاوت قرآن و بهره‏مندی از برکات ذکرخداوند از جمله این آثار عظیم معنوی است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده، عدم پرداختن به مسایل دنیوی را از لوازم اعتکاف برشمرد و گفت: مراقبت ویژه از خود، پرداختن به تزکیه نفس و یک نوع جهاد با نفس در اعتکاف صورت می‌گیرد و در حقیقت اعتکاف معجونی از پاکی‌ها و آراستگی‌هاست که اگر آن را یک معراج معنوی نام بگذاریم حرف گزافی نگفته‌ایم.

 

وی، اعتکاف را گامی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و افزود: تهاجم فرهنگی، یکی از ابزارهای دشمنان در چند سال اخیر بوده که به دنبال تغییر فرهنگ دینی و ملی و جایگزین کردن فرهنگ غرب هستند که این خود جهادی فرهنگی را در ایران اسلامی می‏طلبد که اعتکاف بهترین راه برای مقابله با این موضوع است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که از 95 مسجد پیش بینی شده برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان، هشت مسجد در شهر رشت است، اظهار داشت: مسجد بزرگ خواهر امام ویژه آقایان و مسجد الهادی در شهرک مصطفی خمینی، مسجد هاشمی علی آباد، مسجد علی بن ابیطالب برای بانوان و مسجد امیرالمؤمنین ویژه بانوان جوان برای سنین 17 تا 35 سال تدارک دیده شده است.

 

وی احکام، قرآن، دروس اخلاق به منظور تقویت بنیه معنوی و دینی معتکفان و مباحث تحکیم خانواده را از برنامه های مراسم اعتکاف امسال در گیلان عنوان و تصریح کرد: در این برنامه ها از محضر اساتید، مبلغان و روحانیان از حوزه علمیه قم و استان بهره گرفته می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: علیرغم تبلیغات سوء و توطئه های دشمنان، بر اساس آمارهای سال گذشته؛ 80 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می دهند و هر سال تعداد معتکفان بیشتر هم می شود.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده زمان ثبت نام برای شرکت در این مراسم را از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه جاری عنوان و بیان کرد: مراسم اعتکاف از اذان صبح سیزدهم رجب آغاز شده و تا اذان مغرب پانزدهم رجب برگزار می شود./950/پ202/ب2

ارسال نظرات