۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۵۷۱۹۹
همزمان با سراسر کشور؛

سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه، همزمان با سراسر کشور جمعه هفته جاری یازدهم اردیبهشت ماه در شهرستان کاشان برگزار می شود.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برای حضور در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن ونهج البلاغه 53 هزار و 620 نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد 41 هزار 352 نفر خانم و 12 هزار و 268 نفر آقایان هستند.   

 

وی همچنین تعداد ثبت نام کنندگان در شهرستان کاشان را 788 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 678 نفر خانم و 110 نفر آقایان هستند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که  آزمون کتبی ویژه سنین بالای 12 سال سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه جمعه 11 اردیبهشت ماه برگزار می شود بیان کرد: آزمون شفاهی حفظ قرآن سنین زیر 12 سال  جمعه هفته آینده 18 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین با بیان این که 14 استان کشور کمتر از یکهزار نفر شرکت کننده در این آزمون دارند افزود: استان اصفهان با 5 هزار و 842 نفر شرکت کننده بعد از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین شرکت کننده داشته است.

 

وی با اشاره به کاهش 16 درصدی ثبت نام در کشور و استان در این دوره نسبت به دوره قبل یادآور شد: آمار ثبت نام کنندگان در شهرستان کاشان  در این دوره نسبت به دوره قبل 26 درصد افزایش داشته اشت.

 

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: مؤسسه امیرالمومنین کاشان با 408 نفرثبت نام درسیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه، بیشترین آمارثبت نام درشهرستان کاشان رابه خود اختصاص داده است.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان یادآور شد: برای نخستین بار در این 13دوره از آزمون ها است که هر داوطلب می تواند در 2 رشته از آزمون، یک مورد از حفظ قرآن کریم و همچنین یک مورد ازسایر رشته ها در آزمون شرکت کند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: آزمون در چهار موضوع اصلی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، در 17 رشته مختلف برگزار می شود./1307/پ203/ب4
ارسال نظرات