۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۲۴۹
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

کوتاهی مسؤولان در دفاع از حقوق اوقاف قابل اغماض نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از مسوولان کشور درخواست کرد تا از حقوق موقوفات دفاع کنند و گفت: هرگونه اغماض و چشم ‌پوشی نسبت به این اقدامات قابل دفاع نیست.
رييس کمسييون شوراها

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: باید فرهنگ وقف را آنگونه که در شأن این سنت حسنه است، ترویج کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در نشست تخصصی وقف شرکت کرد. وگفت: ترویج سنت حسنه وقف باید دارای برنامه ‌ریزی مدرن و بلند مدت باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه اداره امور اوقاف به صورت دسته بندی شده و به روز است، عنوان کرد: برنامه ‌ریزی مدرن در زمینه وقف در سامانه جامع درون ‌سازمانی اوقاف دیده شده و تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: دفاع از فرهنگ وقف و واقفین حق مسلمی است که برعهده همه مردم و مسئولان نهاده شده و نباید نسبت به آن اغماض و کوتاهی شود.

خجسته با بیان اینکه اقدامات اداره اوقاف قابل دفاع است از مسئولان کشوری درخواست کرد از حقوق موقوفات دفاع کنند و افزود: هرگونه اغماض و چشم ‌پوشی نسبت به این اقدامات قابل دفاع نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات بقعه شاهزاده حسین(ع) باید به جد پیگیری شود و از وظایف خود می ‌دانم که از حقوق این امامزاده دفاع کنم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات این امامزاده را به مسئولان کشوری انتقال داده تا برای رفع آن اقدام کنند و بودجه‌ ملی برای اوقاف همدان در نظر گرفته شود.

در پایان این نشست مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از نماینده مردم همدان در مجلس خواست تا پیگیر مطالبات اداره اوقاف از دستگاه ‌های اداری شود./1325/د101/ف

ارسال نظرات