۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۵۷۳۱۰
نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشور در قم:

فوتبال کشور نیازمند حضور تبلیغی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم با تأکید بر نقش مهم و بی‌بدیل روحانیت در اخلاق ورزشکاران، گفت: وجود یک روحانی در فوتبال استان‏ها می‏تواند منشأ این اخلاق نیکو باشد؛ روحانیت تمام تلاش خود را برای بهترسازی اخلاق در فضای فوتبال کشور انجام می‏دهد.
محمد گرمابدشتي

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی، نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در هیأت فوتبال استان قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کمیته به استناد اساسنامه فدراسیون فوتبال و در راستای تحقق بخشیدن به منویات فدراسیون جهانی فوتبال ایجاد و به عنوان رکن قضایی مستقل فعالیت می‏کند.

 

وی افزود: این کمیته مرکب از یک دیوان تحقیق و یک دیوان حکمیت است که دارای یک رییس، یک معاون و پنج عضو است که چگونگی انتخاب این افراد برابر اساسنامه فدراسیون فوتبال صورت می‏گیرد.

 

نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران در هیأت فوتبال قم به تأثیرات حضور طلاب در عرصه فوتبال پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) می‏فرمایند« احدی وارد بهشت نمی‏شود، مگر اخلاق نیکو داشته باشد»؛ در قرآن کریم نیز آیات بسیاری در رابطه با اخلاق آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران نیز باید اخلاق را محور برنامه‏های خود قرار دهد؛ وجود یک روحانی در فوتبال استان‏ها می‏تواند منشأ این اخلاق نیکو باشد.

 

وی با تشریح نقش روحانیت در مجموعه‏های ورزشی و فوتبال تصریح کرد: جوانان ایرانی، جوانانی با روحیه انقلابی هستند و جهت حرکت همه این جوانان، اسلام است؛ اگر گاهی اشتباهاتی از سوی این جوانان رخ می‏دهد، تذکرات طلاب و روحانیون در این عرصه بسیار تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام گرمابدشتی تذکر و توصیه‎‏های اخلاقی روحانیون در فوتبال را بهترین شیوه پیشگیری از بروز این اشتباهات دانست و ابراز کرد: باید فضایی ایجاد شود تا ورزشکارانی که در زمین بازی عرق ریخته و خسته شده‏اند، در صورت بروز اشتباهاتی پیش از صدور حکم، از طریق تذکراتی این مشکلات را ریشه‏ای حل کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از اخلاق فوتبالیست‏های قم افزود: افرادی که از دور و بیرون از فضای ورزشی درباره فوتبال اظهار نظر می‏کنند، باید در فضای ورزشی قرار بگیرند و از نزدیک با این جوانان برخورد داشته باشند تا بتوانند به درستی در این باره قضاوت کنند.

 

وی با تاکید بر پر تلاش بودن جوانان فوتبالیست قم ادامه داد: جوانان کشور جمهوری اسلامی ایران با شور و انگیزه فراوان، تمام تلاش خود را در راستای موفقت تیم خود در لیگ و کشور انجام می‏دهند؛ اعضای تیم فوتبال استان قم نیز افزون بر این تلاش‏ها از هر گونه مشکل اخلاقی به دور هستند.

 

نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشور در هیأت فوتبال قم در بخش پایانی سخنان خود گفت: روحانیت تمام تلاش خود را برای بهتر سازی اخلاق در فضای فوتبال کشور انجام می‏دهد؛ در تلاش هستیم تا مسؤولان و بازیکنان فوتبال استان قم با مراجع و بزرگان قم دیدار داشته باشند و نوعی ارتباط پیوسته ایجاد شود./840/ت302/ف

ارسال نظرات